6هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح های عمرانی قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امسال افزون بر 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی و ایجاد تحول اساسی در این منطقه اختصاص می یابد.
به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی سه شنبه شب در آئین راه اندازی اسکله مسافری درگهان، افزود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح های توسعه در بخش جاده ها، اسکله ها، فرودگاه و حوزه هایی همچون زیباسازی فضای شهری و فضای سبز قشم هزینه می شود.

وی اجرای عملیات احداث سالن جدید فرودگاه بین المللی قشم به وسعت سه هزار و 500 متر مربع، ساخت برج مراقبت جدید و ساختمان تکنیکال بلاک این فرودگاه را از جمله طرح های عمرانی در دست اجرای سازمان منطقه آزاد قشم در سال جاری اعلام کرد.

مومنی ادامه داد: ایجاد خط پروازی قشم - عمان و تاسیس خط هوایی ویژه با مشارکت کشورهای خارجی نیز از دیگر برنامه های توسعه ای این سازمان در بخش فرودگاهی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم طرح توسعه اسکله بهمن قشم با اعتباری افزون بر 700 میلیارد ریال را از دیگر طرح های این سازمان در سال جاری اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح اقدامی در جهت تقویت فعالیت های تجاری و بازرگانی در جزیره قشم به شمار می رود.

وی با بیان اینکه مرحله سخت افزاری طرح توسعه اسکله بهمن قشم خاتمه یافته است، افزود: فرایند خرید تجهیزات خارجی این اسکله نیز انجام شده است و تا سه ماه آینده این اسکله به بهره برداری می رسد.

مومنی با بیان اینکه فعالیت خط کشتیرانی قشم - عمان نیز از درگاه اسکله بهمن قشم صورت می گیرد، اظهار کرد: این طرح ها در چارچوب توسعه زیرساخت های اقتصادی و گردشگری جزیره اجرا می شود.

وی رویکرد سازمان منطقه آزاد قشم در جهت جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی را راهبردی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب ارزیابی و اضافه کرد: تحقق این مهم می تواند نقش موثری در توسعه تولیدات صادرات محور این جزیره داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به طرح های عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم در بخش جاده ها، اظهارامیدواری کرد که با احداث اتوبان درگهان - لافت و درگهان - فرودگاه و اجرای عملیات احداث 45 کیلومتر اتوبان ساحل جنوبی قشم، میزان حوادث جاده ای در این جزیره به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

مومنی با بیان اینکه سیاست اقتصاد مقاومتی یگانه راه نجات کشور است، گفت: قشم با داشتن ظرفیت های فراوان در حوزه های نفت، گاز، انرژی، گردشگری، صنعت و صنایع دستی می تواند نقش کلیدی در تحقق این سیاست ایفا کند.
وی از افتتاح اسکله مسافری شهر درگهان و اتصال این شهر تجاری به بندرعباس از طریق سفر دریایی به عنوان یکی از ماموریت های محوله رئیس جمهوری دولت یازدهم به سازمان منطقه آزاد قشم با هدف توسعه اقتصادی جزیره نام برد و گفت: مردم شهر درگهان با سابقه دیرینه در امر تجارت باید به حق قانونی خود در حوزه اقتصاد دست پیدا کنند.

مومنی یادآوری کرد: بهره برداری از اسکله مسافری درگهان و حضور بیشتر مسافران در این شهر نقش مهمی در شتاب گیری عملکردهای اقتصادی درگهان و توسعه جوامع محلی این منطقه دارد.

اعطای 50 بورسیه به دانش آموزان قشم
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از واگذاری اداره قشم به جوانان مستعد و تحصیل کرده این جزیره به عنوان یکی از برنامه های مهم این سازمان خبر داد و گفت: در چارچوب تحقق این مهم امسال 50 تن از دانش آموزان خبره این جزیره با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم بورسیه می شوند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این تعداد در سال های آتی به بیش از 300 بورسیه افزایش یابد، گفت: جوانان قشمی باید از طریق تحصیل علم و خودباوری، ماموریت های بزرگ اداره این جزیره را بر عهده بگیرند.

مومنی با اشاره به سفر نوروزی رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید در فروردین سال گذشته، گفت: با افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم(ص) و توسعه زیرساخت های گردشگری جزیره، بخش مهمی از مشکلات بهداشتی و درمانی مردم این منطقه حل و وعده های دولت یازدهم محقق شد.
وی ادامه داد: هم اینک در حال فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز بیمارستان «جی جیان» قشم هستیم تا بخش عمده ای از مسائل بهداشتی و درمانی مردم غرب این جزیره نیز حل شود.

مومنی از آب رسانی به تمام روستاهای جزیره به عنوان یکی دیگر از ماموریت های محوله ای دولت تدبیر و امید به سازمان منطقه آزاد قشم یاد کرد و گفت: تاکنون به دلیل برخی مشکلات موفق به انجام کامل این ماموریت نشده ایم و امیدواریم با همکاری شرکت آب و فاضلاب روستایی، مشکل آب روستای قشم تا پایان سال جاری حل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآوری کرد: از ابتدای امسال 21 روستا در مرکز و 18 روستای غرب جزیره قشم با راه اندازی سیستم های آب شیرینکن، از آب سالم و بهداشتی بهره مند شده اند.
مومنی اضافه کرد: در چارچوب ماموریت های محوله دولت یازدهم، تا پیش از تعطیلات نوروزی 9 کمپ پارک در نقاط مختلف جزیره قشم به بهره برداری رسید و شمار زیادی از میهمانان نوروزی در این اماکن مستقر شدند.

در آئین راه اندازی اسکله مسافری درگهان، صالح دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان، امام جمعه درگهان، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندهان نظامی، انتظامی و بسیج سپاه قشم، رئیسان ادارات و نهادهای دولتی، مدیران مجتمع های تجاری درگهان و جمعی از مردم این شهر حضور داشتند و در پایان یک فروند شناور مسافری تندرو با پهلوگیری در کنار اسکله به طور نمادین اقدام به جا به جایی مسافر کرد.

گفته می شود با استقرار نیروی های گمرک و دریابانی در اسکله مسافری درگهان، فعالیت حمل و نقل مسافر از شهر درگهان به اسکله شهید حقانی بندرعباس در مسافت 19 مایل دریایی با زمانی بین 60 تا 70 دقیقه آغاز می شود.

راه اندازی اسکله مسافری درگهان یکی از سه وعده رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید در سفر نوروزی سال گذشته به جزیره قشم بود که همچون دیگر وعده ها مبنی بر توسعه زیرساخت های گردشگری و افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم(ص) محقق شده است.

شهر درگهان با افزون بر 10 هزار نفر جمعیت در فاصله 20 کیلومتری شهر قشم واقع شده است و با 12 مجتمع تجاری بیش از 6 هزار واحد صنعتی دارد.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو