پیشرفت 97 درصدی پروژه دسترسی به فازهای صنعتی ارس

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس از پیشرفت 97 درصدی پروژه دسترسی به فازهای صنعتی و سایت ورزش منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، کریم صدیقیان با اعلام این خبر افزود: یکی از مهمترین مزیت های این پروژه دسترسی سریع و آسان خودروهای سنگین و نیمه سنگین به فازهای صنعتی و جلوگیری از ایجاد ترافیک در سطح شهر جلفا است.

وی با بیان اینکه سایت ورزش در آینده یکی از پردترددترین مناطق ارس خواهد بود، گفت: توسعه سرمایه گذاری ها در فازهای صنعتی ارس و ایجاد زیرساخت های ورزشی برای اجرای مسابقات بین المللی موجب شد تا پروژه احداث جاده دسترسی به فازهای صنعتی و سایت ورزش منطقه آزاد ارس با 32 میلیارد ریال جزو طرح های اولویت دار ارس قرار گیرد.

وی ادامه داد: این پروژه از سال 1388 آغاز شده و بدلیل وجود معارض عملیات احداث آن با وقفه همراه بود.

صدیقیان افزود: جاده دسترسی به فازهای صنعتی و سایت ورزش با طول 280/2 کیلومتر و عرض مسیر 45 متری احداث شده و در مدت احداث این پروژه 220 هزار متر مکعب خاکبرداری و 120 هزار متر مکعب خاکریزی انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس اضافه کرد: احداث یک دستگاه پل 6 متری، 6 دستگاه پل دو متری و 2 دستگاه پل چهارمتری و همچنین آسفالت ریزی به میزان 15 هزار تن انجام شده است.

وی یادآور شد، پروژه تصفیه خانه فاضلاب فازهای یک و دو صنعتی ارس که به روش SBR و UABR در دو فاز و با مبلغ 170 میلیارد ریال در حال احداث می باشد نیز از پیشرفت فیزیکی 93 درصدی برخوردار است و با اتمام این پروژه، در هر فاز شش هزار و 500 متر مکعب پساب خروجی از کارخانجات شهرک های صنعتی فاز اول 135 هکتاری، فاز دوم 260 هکتاری و فاز سوم 220 هکتاری منطقه آزاد ارس تصفیه خواهد شد.

منطقه آزاد ارس بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران، در شمال غرب کشور واقع بوده و با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است.

 

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو