ایران همسایه ای امن و مطمئن برای پاکستان است

عضو ارشد حزب مردم پاکستان: ایران همسایه ای امن و مطمئن برای پاکستان است.
به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، قمر زمان کایرا که در دوره حکومت حزب مردم در دولت قبلی، تصدی وزارت اطلاع رسانی پاکستان را برعهده داشت و هم اکنون هم از مهم ترین اعضای این حزب محسوب می شود، درباره موافقنامه اخیر میان ایران، هند و افغانستان معروف به موافقنامه چابهار گفت که ایران، افغانستان و هند در طول تاریخ روابطی دوستانه و مستحکم داشته اند و امضای توافقنامه های تجاری میان این سه کشور، موضوع عجیب یا نگران کننده ای نیست.

وی گفت: توسعه بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان می تواند در کنار هم، یک قطب بزرگ اقتصادی و تجاری در منطقه ایجاد کند. این دو بندر می توانند خواهرخوانده، مکمل و پشتیبان یکدیگر باشند.

این سیاستمدار صاحب نام پاکستان اظهار داشت: توسعه بندر چابهار حق ایران است و طبیعی است که این کشور بخواهد از طریق توسعه بنادر خود بطور مستقل یا با همکاری و سرمایه گذاری کشورهای دیگر، به فکر تامین منافع خود باشد.

وزیر اطلاع رسانی سابق پاکستان گفت: نگرانی پاکستان مربوط به حضور گسترده هند در افغانستان به ویژه در نزدیک مرزهای پاکستان است با این وجود پاکستان هرگز نگران همکاری های اقتصادی و تجاری هند با افغانستان یا ایران نیست.

وی تاکید کرد: اطمینان داریم که هیچ مشکل یا خطری از ناحیه ایران یا خاک این کشور به عنوان کشور همسایه و دوست پاکستان، ما را تهدید نمی کند و پاکستان از این بابت خیالی آسوده دارد. ایران همسایه ای امن و مطمئن برای پاکستان است.

قمر زمان کایرا با اشاره به لغو تحریم های بین المللی علیه ایران نیز گفت: اکنون که تحریم ها لغو شده است، پاکستان باید بیش از پیش به فکر تامین منافع خود از طریق گسترش روابط با ایران به ویژه اجرا و تکمیل خط لوله گاز باشد و از تلاش برای اجرا و تکمیل این طرح بزرگ و حیاتی غافل نشود.

عضو ارشد حزب مردم پاکستان ضمن آرزوی توسعه روزافزون برای ایران در شرایط جدید پس از برجام، گفت: ایران توسعه یافته و پیشرفته از هر نظر به نفع پاکستان است.

 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو