طرح‌های بندری در استان بوشهر اجرايي مي شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، از تخصیص ٦٣٠ میلیارد ریال اعتبار، از محل اعتبارات ملی متمرکز بودجه تخصیصی برای اجرای طرح‌های بندری استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فرينا، محمد مهدی بنچاری در نشست بررسی طرح‌های بندری در استان بوشهر ،گفت:  اعتبارات ملی متمرکز بودجه تخصیصی برای اجرای طرح‌های بندری استان بوشهر از ٢٣٠ میلیارد ریال به ٦٣٠ میلیارد ریال افزایش یافت.

بنچاري افزود: این اعتبار در طرح‌های توسعه‌ای بنادر مختلف استان بوشهر تخصیص یافت و این در حالی است که طرح‌های بندری نیز به استثنای اعتبارات ملی از محل دیگر اعتبارات و مشارکت بخش خصوصی در استان بوشهر اجرا شده است.

وي با بیان اینکه جزیره نگین به عنوان پسکرانه بندر بوشهر محسوب می‌شود گفت: جزیره نگین بوشهر در حال حاضر دارای مساحتی حدود ٤٠ هکتار است که مهم تا ٤٠٠ هکتار قابل توسعه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین با ٦ هزار میلیارد ریال اجرا شده است افزود: پایانه کانتینری، پایانه مواد فله مایع و پایانه چند منظوره سه بخش طرح توسعه بندر بوشهر است که در جزیره نگین ساخته می‌شود.

بنچاري با اشاره به ساخت پایانه کانتینری در جزیره نگین بوشهر گفت: اکنون برای اجرای این طرح ضمن استحصال زمین و تجهیز کارگاه عملیاتی اجرایی آن آغاز شده و ٢٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وي با بیان اینکه در پایانه کانتینری یاد شده اسکله‌ای به طول ٦٠٠ متر ساخته می‌شود افزود: با ساخت این پایانه با قابلیت ٦٠٠ هزار تی ای یو کانتینر، ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر بندر بوشهر سالانه به بیش از یک میلیون تی ای یو کانتینر افزایش می‌ یابد.

بنچاری با اشاره به اینکه توان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر سالانه ٧ میلیون تن است گفت: با بهره‌برداری از طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین توان تخلیه و بارگیری سالانه به میزان ١٥ میلیون تن کالا در سال افزایش می‌یابد.

اين مقام مسئول با اشاره به ساخت پایانه مواد فله مایع در جزیره نگین بوشهر افزود: مقدمات عقد قرارداد برای اجرای این پایانه تا اواخر همین ماه منعقد می‌شود که شامل ١٨٠ هزار متر مکعب مخزن و یک میلیون تن ظرفیت است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به ساخت پایانه چند منظوره در جزیره نگین اشاره كرد و گفت: ساخت این پایانه که اکنون ١٠ درصد پیشرفت دارد دارای یک میلیون تن ظرفیت است.

امتیاز به خبر :