سفر رئیس هئیت آکادمی علوم اجتماعی شانگهای چین به چابهار

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: هئیت آکادمی علوم اجتماعی شانگهای چین نخستین گروه خارجی است که پس از اجلاس "آیورا" با هدف بررسی پتانسیل ها و ظرفیت های اقتصادی این منطقه روز سه شنبه 25 خرداد ماه سفر می کنند.
به گزارش فرینا، حامدعلی مبارکی در ادامه بیان کرد: این هئیت به سرپرستی "وانگ ژانگ"رئیس آکادمی علوم اجتماعی شانگهای، معاون کنگره ملی خلق چین و مشاور رئیس جمهور کشور چین از نقاط مختلف منطقه آزاد چابهار بازدید خواهند کرد.

مبارکی اظهار داشت: این هئیت چینی در سفر یک روزه ی خود به منطقه آزاد چابهار از سایت پتروشیمی، پیکره صنعتی و بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری بازدید می کنند.

وی دیگر برنامه های این هئیت خارجی را نشست با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد.

شایان ذکر است این هئیت متشکل از معاون موسسه اقتصاد جهانی آکادمی، معاون موسسه روابط بین المللی آکادمی، معاون موسسه مطالعات شهری و جمعیتی آکادمی و رئیس دفتر همکاری های بین المللی آکادمی هستند.

گفتنی است چابهار تنها بندراقیانوسی کشور است که به دلیل دارا بودن موقعیت راهبردی دردوره ی پسابرجام مورد توجه کشورهای خارجی بوده است به طوری که در طول این مدت حدود 100 گروه خارجی از کشورهای مختلف دنیا به این سفر کرده اند.

امتیاز به خبر :