ایرلاین اختصاصی قشم در راه است

  • دوشنبه 31 خرداد 1395 - 07:42
  • 0 دیدگاه
مدیر عامل شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم از آماده شدن طرح نهایی ایده راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی قشم تا دو هفته آینده خبر داد.
به گزارش فرینا، رضا باقری‌نژاد در ارتباط با راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی قشم، بیان کرد: حداکثر تا دو هفته آینده طرح نهایی ایده راه‌اندازی ایرلاین قشم آماده می‌شود و تا قبل از پایان سال 1395 در قشم راه‌اندازی ال سی سی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به این‌که در چند محور به منظور ساماندهی مقوله حمل‌ونقل در قشم حرکت کرده‌ایم، اظهار کرد: در بحث هوایی، دریایی، زمینی و ریلی باید مقوله حمل‌ونقل ساماندهی شود که در مورد حمل‌ونقل هوایی نیازمند را‌ه‌اندازی شرکت‌هایی بودیم که در زمینه‌ی حمل‌ونقل ارزان تخصص دارند.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم، تفاهماتی با یک شرکت ترکیه‌ای و ژاپنی در حال انجام است و با توجه به این‌که آنها بازار امارات را اشباع تلقی می‌کنند، قطر را از خود دور می‌دانند و در ارتباط با امنیت ترکیه تردید دارند می‌خواهند قشم را مدنظر قرار داده هرچند مطالعاتی بین کیش و قشم داشته‌اند و در مجموع به این نتیجه رسیده‌اند که دفتر منطقه‌ای خود را در قشم افتتاح کنند.

باقری‌نژاد در ادامه با اشاره به راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی قشم خاطر نشان کرد: در پی افزایش سهم دولت در راه‌اندازی شرکت‌ها نیستیم و همان سهمی را که دولت مدنظر قرار داده کافی می‌دانیم. تامین منابع مورد نیاز ایرلاین‌ها حداقل 100 میلیون دلار سپرده می‌خواهد که شریک سرمایه‌گذاری ما منابع مالی را تامین خواهد کرد.

وی همچنین در مورد ایجاد مرکز مالی بین‌المللی قشم گفت: این طرح با استقبال گسترده مواجه شده و قرار است جذب سرمایه‌گذار به منظور تسهیل مبادلات مالی مدنظر قرار گیرد و مرکز آن هرچه زودتر راه‌اندازی شود. دوره کل پروژه سه ماه است و پس از آن شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود.

همچنین فرزین حقدل - معاون فرهنگی منطقه آزاد قشم - با اشاره به موضوع "ژئوپارک قشم" گفت: برخی سازمان را متهم به حذف ژئوپارک کردند، اما 13 – 14 مساله در مورد این ژئوپارک باید انجام می‌شد که به دلیل تغییر و تحولات پی در پی عملیاتی نشد.

وی ادامه داد: اواسط تابستان بازرسان شبکه جهانی و یونسکو به ایران می‌آیند و امیدواریم ژئوپارک قشم به شبکه جهانی بازگردد. قرار بر این شده که ژئوپارک قشم به عنوان لیدر ژئوپارک‌های خاورمیانه مدنظر قرار گیرد.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو