توسعه گردشگری با اسکله درگهان

درگهان با داشتن مراکز تجاری متعدد و مشهور؛ میعادگاه خیل زیادی از مسافران است که در راستای توسعه گردشگری؛ اسکله مسافری درگهان در جزیره قشم راه اندازی شد.
درگَهان یکی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران است. این شهر از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم است. این شهر در بیست کیلومتری و غرب شهر قشم واقع شده است. درگهان تا پیش از سال ۱۳۸۵ یک روستا بود.
 
بنابراین گزارش، این شهر از زمان‌های دور مرکز تجاری جزیره قشم و مهم‌ترین بندرگاه این نواحی بوده و می‌باشد. در حال حاضر نیز با داشتن مراکز تجاری متعدد و مشهور خودش میعادگاه خیل مسافرانی است که گاه فقط برای بازدید از غروب این شهر به همراه خرید از مراکز تجاری آن به جزیره قشم سفر می‌کنند.

موقعیت جعرافیایی و گردشگری این شهر باعث شده به تازگی اسکله مسافری درگهان در جزیره قشم با اعتباری افزون بر 50 میلیارد ریال شامل بازسازی کامل سالن های اسکله به وسعت دو هزار و 500 مترمربع، بازسازی محوطه اسکله، ساخت دو پانتم، احداث پل های ارتباطی و ایجاد فضای های اداری و سبز راه اندازی شد.
 
هرمز امیری، مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم نوشته است: "اجرای این طرح یکی از وعده های رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید در سفر سال گذشته به جزیره قشم بود. بدون تردید راه اندازی این اسکله نقش موثری در انتقال مستقیم نیمی از مسافران بدون خودرو جزیره قشم از طریق اسکله شهید حقانی بندرعباس به درگهان ایفا می کند. کاهش زمان انتظار سفر به جزیره قشم در اسکله شهید حقانی و تقسیم سفرها بین شهرهای قشم و درگهان از دیگر مزیت های راه اندازی این اسکله مسافری ارزیابی می شود.

با انتقال مستقیم مسافران از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله درگهان، جزیره قشم در ایام پیک سفرها می تواند میزبان جمیعت بیشتری از گردشگران باشد و این امر تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بر رونق فعالیت های اقتصادی جزیره می گذارد. برای راه اندازی این اسکله حدود 6 ماه زمان صرف شده است و با استقرار ارگان های دولتی همچون گمرک جمهوری اسلامی و دریابانی، شاهد بهره برداری هرچه سریعتر این اسکله در آینده هستیم. با توجه به اینکه فاصله اسکله شهید حقانی بندرعباس تا اسکله مسافری درگهان حدود 19 مایل دریایی است، سفر در این مسیر حدود 60 تا 70 دقیقه به طول می انجامد."
 
راه اندازی اسکله مسافری درگهان یکی از سه وعده رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید در سفر نوروزی سال گذشته به جزیره قشم بود که همچون دیگر وعده ها مبنی بر توسعه زیرساخت های گردشگری و افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم(ص) محقق شده است.
 
یادآور می شود: درگهان دارای ۱۱ مسجد، ۶ مدرسه ابتدایی پسرانه و دخترانه(هر کدام ۳ مدرسه)، یک مدرسه راهنمایی پسرانه و یک مدرسه راهنمایی دخترانه، دو دبیرستان پسرانه و یک دبیرستان دخترانه می‌باشد. علاوه بر این دارای بانک‌های ملی، ملت، تجارت، صادرات (۲ شعبه)، رفاه، سپه، کشاورزی و موسسه مالی و اعتباری قوامین است.

مرکز درمانی این شهر در میان روستاهای اطراف مرکزیت داشته ۳ خانه بهداشت بندردرگهان را نیز پوشش می‌دهد. از مهمترین مراکز تجاری آن می‌توان به بازار نخل با سبک معماری و سنتی قشم و ساخته شده با چوب و بازاردودلفین، مروارید، صدف، نگین، زمرد و اطلس اشاره کرد که در کنار بازار بزرگ قدیم این شهر قرار گرفته‌اند.

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو