دو رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه بین المللی چابهار

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار گفت: با تصویب دو رشته ی تحصیلی جدید شامل: مهندسی عمران گرایش سازه و مهندسی عمران در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، جذب دانشجو در این رشته ها از مهرماه سال جاری آغاز می شود.

به گزارش فرینا، علی اصغر تباوار در ادامه بیان کرد: سیاست های کلی دانشگاه بین المللی چابهار در زمینه تصویب رشته ها براساس چشم انداز دفتر آموزش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و استراتژی تدوین شده در این دانشگاه و در راستای تاکید "حامدعلی مبارکی" رئیس هیات امنای دانشگاه در خصوص توسعه و گسترش رشته ها براساس نیازمندی جامعه و شهرستان چابهار افزایش یافته است.

وی راه اندازی رشته های متناسب با نیاز امروز جامعه و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین را از اولویت های برنامه آموزشی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: با تصویب رشته "مهندسی معدن" و براساس تفاهم نامه یی که این دانشگاه با شرکت های زیما مکران ایلیا منطقه آزاد چابهار و فولاد مکران منعقد کرده است به صورت عملی تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص مورد نیاز معادن از طریق این دانشگاه صورت پذیرفته و نیروی آموزش دیده در نهایت جذب این شرکت می شوند.

"تباورا" اظهار داشت: تفاهم نامه یاد شده فی مابین دانشگاه بین المللی چابهار، سازمان منطقه آزاد چابهار و شرکت زیما مکران به صورت 3 جانبه بوده که با تصویب این رشته نیروهای فنی مورد نیاز شرکت زیما مکران ایلیا از این طریق جذب بازارکار می شوند.

وی افزود: رسیدن به اهداف علمی یکی از اولویت های این دانشگاه در تولید علم و مهارت آموزی نیروی فنی و متخصص است.

شایان ذکراست دانشگاه بین المللی وابسته به سازمان منطقه آزاد چابهار در 15 رشته و در مقاطع کارشناسی پیوسته – ناپیوسته و کارشناسی ارشد دانشجو تربیت می کند.

 

 

امتیاز به خبر :