افتتاح 2 طرح زنجیره فولادی در منطقه ویژه خلیج فارس

با حضور اسحاق جهانگيري معاون اول رئیس جمهور، 2 طرح زنجیره صنعت فولاد در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افتتاح شد.

در این مراسم که وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو و همچنین جمعی از مدیران استانی حضور داشتند، 2 طرح شرکت فولاد کاوه جنوب کیش وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شامل فاز نخست واحد فولاد سازی به ظرفیت 1.2 میلیون تن» و «واحد آب شیرین کن به ظرفیت 15 هزار متر مکعب در روز» به طور رسمی افتتاح شد.

محصولات تولیدی فاز نخست این طرح، بیلت با طول های 6 تا 12 متری (با مقاطع 130 در 130 ، 150 در 150، 200 در 200 و 180 در 180) است که شامل گروه های فولادی کم کربن، متوسط کربن، کربن بالا و همچنین، فولادهای مقاوم کم آلیاژی می شود.

فاز نخست واحد فولادسازی با اعتبار 9 هزار و 450 میلیارد ریال و واحد آب شیرین کن نیز با اعتبار 550 میلیارد ریال احداث شده است.

مواد اولیه مورد نیاز خط فولاد سازی نیز شامل 80 درصد آهن اسفنجی و 20 درصد قراضه است.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس وابسته به ایمیدرو، با برخورداری از مزیت های منحصر به فرد نظیر دسترسی به آب های آزاد بین المللی، انرژی ارزان، زیرساخت های حمل و نقل، دسترسی به نیروگاه برق و همجواری با مناطق دارای معدن، موجب شده تا این منطقه برای توسعه صنایع انرژی بر همچون فولاد و آلومینیوم، موقعیت ویژه ای پیدا کند.





امتیاز به خبر :