برگزاري نشست مشترک روسای هیات های ورزشی منطقه آزاد ماکو با فروزان

برگزاری نشست مشترک روسای هیات های ورزشی منطقه آزاد ماکو و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در هفته تربیت بدنی و ورزش برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه حق منطقه از ورزش، بسیار بیشتر از شرایط موجود است، گفت: پولی کردن ورزش،باشگاهی کردن مسابقات ورزشی لطمه جدی به ورزش وارد کرده است.

حسین فروزان با اشاره به نقش سازمان که نمی تواند نقش تربیت بدنی را در منطقه ایفا کند، افزود: سازمان به عنوان کمک کار به این اداره با برنامه در منطقه به ورزش مساعدت می کند. 

فروزان گفت:  سیاست سازمان اجاره سالن های منطقه نیست، چرا این کار باعث افول ورزش در کشور و منطقه شده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی استان، تمام سالن های ورزشی منطقه برای ده سال در اختیار سازمان قرار میگیرد تا ضمن احیای این سالن ها، به صورت رایگان در اختیار ورزش دوستان و مردم منطقه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: در آینده نه چندان دور شاهد حضور ورزشکاران منطقه در تیم های ملی خواهیم بود که این امر از طریق مدارس ورزش منطقه محقق خواهد شد.

فروزان هدف سازمان را از برگزاری همایش های خانوادگی ورزشی، معرفی منطقه، جلوه گر ساختن عظمت این مردم و فرهنگ سازی در این حوزه است نه تبلیغات که عده ای از این منظر، میزان حضور مردم را محل نزاع و چالش کرده اند.

وي از کمک سازمان به هیات ورزشی منطقه آزاد ماکو در آینده نزدیک خبرداد.

در ادامه اين نشست، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز  گفت: نگاه مدیر عامل سازمان برای ورزش منطقه نگاه فرا ملی است، با استفاده از مربیان مجرب در رشته های  ورزشی پر جمعیت حمایت لازم های را انجام می دهد.

جواد اسماعیل زاده، افزود: 400 دانش آموز در سطح ابتدایی در رشته ورزشی والیبال در منطقه آزاد ماکو شناسایی شده که برای استعداد یابی از این دانش آموزان در این رشته شروع شده است.

 اسماعیل زاده همچنین از تجلیل چهره های برتر و پیشکسوتان ورزش منطقه نیز خبر داد. 

در این نشست هیات های ورزشی منطقه آزاد ماکو در جهت رفع مشکلات ورزشی اعم احداث خانه کشتی، تاسیس سالن اختصاصی بانوان، مربی ورزشی، فراهم شدن امکانات برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی و مساعدت در زمینه اعزام ورزشکاران به مسابقات را مطرح کردند.




برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو