سهم بالای مناطق آزاد در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ضرورت برای شرایط حال حاضر کشور شناخته شده که مناطق آزاد سهم بالایی در اجرای این سیاست ها دارند.

به گزارش فرینا به نقل از میزان، محسن خادم عرب باغی درهمایش ملی نقش مناطق آزاد در تحقق اقتصاد مقاومتی که درمنطقه آزاد ارس برگزار شد با تأکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی در زندگی روزمره گفت: تلاش برای کاهش تلفات در زمینه های مختلف اقتصادی و افزایش در بهره وری به عنوان یک ضرورت برای اقتصاد کشور شناخته شده که باید عملیاتی شود.

وی افزود: شایسته کشور اسلامی نیست که درحدود 30 درصد از محصولات کشاورزی، نان، آب و موارد مشابه دورریز شود و یا بهره وری کار در ادارات پایین باشد ولی درمقابل از اقتصاد مقاومتی صحبت کنیم.

عرب باغی با اشاره به اینکه اجرا شدن فرمایشات رهبری نیاز به بازنگری در فرهنگ مصرف دارد، گفت: مدت طولانی از اصلاح الگوی مصرف صحبت کردیم اما در عمل اتفاقی نیافتاده است که در صورت ادامه حرکت در همین مسیر به فاجعه خواهیم رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تأکید بر اینکه برگزاری این دست از همایش ها برای یافتن راه حل و اجرایی کردن آن است، گفت: به طور قطع مناطق آزاد سهم بالایی در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی دارند.

وی با تأکید بر الگو بودن مناطق آزاد در زمینه های اقتصادی گفت: فعالیت بیشتر شرکتهای دانش بنیان در این مناطق در مقایسه با سایر نقاط ، ارتباط صنعت و دانشگاه، انتقال تکنولوژی، ایجاد ارزش افزوده و مواردی از این دست باعث متمایز شدن مناطق آزاد از سایر مناطق شده است.

 در این همایش مقالاتی با موضوعات: تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری در مناطق آزاد، مقاوم سازی اقتصاد منطقه آزاد ارس از طریق تبدیل تولید صنعتی به اکولوژی صنعتی، بررسی چالش ها و موانع فرا روی ایران در جذب سرمایه با نگاهی بر مناطق آزاد، مناطق آزاد و استفاده از ظرفیت های اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد بازار، مروری بر انضباط سازمانی و بررسی ارتباط بین توانمند سازی با تعهد سازمانی با تاکید بر نقش مناطق آزاددر اقتصاد مقاومتی، بررسی رابطه بین نرخ ارز و جذب گردشگران بین الملل در مناطق آزاد، تحلیل وضعیت اشتغال گروه های صنعتی منتخب منطقه آزاد ارس، مطالعه وضعیت صنعت گردشگری سلامت و اثرات اقتصادی آن در منطقه آزاد ارس ارائه می شود.

در این همایش مهدی بازارگان معاون تولید، صادرات و فناوری و حجت الاسلام زم معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و محسن عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس حضور دارند.

 

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو