ارزیابی مناطق آزاد بایستی بر اساس مولفه " برنامه، بودجه و عملکرد" باشد

  • چهارشنبه 28 مهر 1395 - 12:24
  • 0 دیدگاه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ساختار اقتصادی در مناطق آزاد کشور به بهترین شکل تبیین شده است.

به گزارش فرينا، حمیدرضا مومنی در سومین نشست مدیران بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان های مناطق آزاد کشور  با بیان این مطلب، افزود: با مقایسه نسبت سهم دولت و بخش خصوصی در اقتصاد کشور با این نسبت در اقتصاد مناطق آزاد به این نتیجه میرسیم که ساختار اقتصادی مناطق آزاد کشور از حیث ضریب تاثیر گذاری بخش خصوصی بر اقتصاد به بهترین شکل تبیین شده است.

مومني گفت: مناطق آزاد برای مصونیت از  فساد احتمالی باید بر اساس سیاست ها و استانداردهای بین المللی در حوزه شفاف سازی امور و بهره مندی از نظام ارزیابی عملکرد منطبق با سه مولفه (برنامه، بودجه و عملکرد)، سنجش شوند.

وي افزودد: با نگاه به برنامه پنجم توسعه کشور و سند توسعه ایران ۱۴۰۴ و عملکرد دولت در این بین و مقایسه این عملکرد در سطح کشور با عملکرد سازمان های مناطق آزاد، موفقیت این مناطق مشهود است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سیاست سازمان منطقه آزاد قشم در دوره دولت تدبیر و امید، توسعه همه جانبه این جزیره از مجرای توسعه جوامع محلی برنامه ریزی شده است.

مومنی ادامه داد: برای موفقیت هرچه بیشتر مناطق آزاد کشور، قانون و برنامه و مولفه های هر یک از مناطق آزاد هفتگانه ایران باید براساس ساختارهای همان منطقه تنظیم شود.

وی از متفاوت بودن ساختار فرهنگی، گردشگری، درآمدی و اقتصادی قشم با سایر مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: انتظار می رود سنجش عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم بر اساس مولفه های ویژه این منطقه بررسی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه نرخ بیکاری در کشور بر اساس آمار رسمی ۱۲ درصد است، افزود: این عدد در مناطق آزاد ۸ درصد است و دولت سهم اقتصادی خودش در  مناطق آزاد را به بهترین شکل تقسیم کرده است.

مومني گفت: میزان بدهی دولت به پیمانکاران در مناطق آزاد قابل مقایسه با این عدد در سایر نقاط کشور نیست.

وي با تاکید بر اینکه نسبت بودجه جاری به عمرانی در مناطق آزاد یک عملکرد شاخص است، در عین حال مقایسه مناطق آزاد کشور با سایر مناطق آزاد دنیا را یک مقایسه غیرمنطقی دانست.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پايان گفت: کارنامه عملکرد مناطق آزاد به نسبت کارنامه عملکرد دولت در کشور کارنامه قابل قبول و افتخار آفرینی است.

بنا به این گزارش، سومین نشست مدیران بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان های مناطق آزاد کشور 27 و 28 مهر ماه با حضور روساي هیات مدیره و مدیران عامل و همچنین اعضای هیات مدیره مناطق آزاد هفتگانه کشور در قشم برگزار شد.







 

 

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو