پایانه توسعه صادرات در پیام ایجاد می شود

مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام با وزیر ارتباطات کشور آذربایجان در فرودگاه بین المللی پیام ديدار كرد.

به گزارش فرينا، سعید زرندی گفت: منطقه ویژه و فرودگاه بین المللی پیام به عنوان پایانه توسعه صادرات هدف گذاری شده است که بخشی از زیر ساختهای آن مانند ایجاد ده هکتار اپرون فرودگاهی، دو تاکسیوی دسترسی به باند فرودگاه، انبار های عمومی، پنجره واحد تجاری و گمرک مستقل و آزمایشگاه مواد غذایی تامین شده است که موجب تسهیل امر تجارت به ویژه در صادرات می گردد .

زرندی با اشاره به صادرات انجام شده از گمرک منطقه ویژه بیان داشت در کنار توسعه زیر ساختهای تجارت توجه به بخش های فرودگاهی، دانش بنیان و جذب سرمایه گذاران بین المللی در حوزه های ict و توانمند سازی بنگاه های زود بازده موجب تسهیل تجارت با حداقل هزینه ها و کمترین زمان ممکن گردیده که این خود صادرات را افزایش می دهد.

وي در ادامه به توسعه مشارکت در حوزه تجارت الکترونیکی در منطقه ويژه پیام اشاره كرد و افزود: افزایش تولید و اشتغال، شناخت بازراها و افزایش صادرات محصولات تولید شده یکی دیگر از ماموریت های اصلی پیام در امر بازرگانی است که زمینه همکاری دو کشور ایران و آذربایجان را بیشتر فراهم میکند .

مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام با اشاره به بستر های لازم و امتیازات و معرفی پتانسیل های منطقه گفت: در فاز دو منطقه ویژه اقتصادی آمادگی برای جذب سرمایه گذاران در حوزه it با مشوق های سرمایه گذاری را داریم که در همین راستا بستر لازم برای حضور نمایندگی شرکت سیلک وی جمهوری آذربایجان در منطقه ویژه فراهم شده است.

زرندي در پایان ديدار با وزیر ارتباطات کشور آذربایجان را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: در جلسه اول مذاکرات خوبی انجام شد که با تشکیل کمیسیون های مشترک و تلاش متخصصان و کارشناسان در آینده شاهد عقد قرار داد ها درحوزه های مختلف به ویژه it خواهیم بود.




امتیاز به خبر :