تاسیس مرکز صنعتی و سرمایه گذاری ایران و چین در ارس

در دیدار مدیرعامل منطقه ارس با گروه سرمایه گذاری تکنولوژی و علمی ایران و چین (جی جیان) زمینه های همکاری منطقه آزاد ارس و شرکت های چینی در زمینه هایی صنعتی، علمی و نمایشگاهی بررسی شد.

به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی در نشست با سرمایه گذاران چینی تاکید کرد: زمین ها و سالن های آماده برای فعالیت شرکت های چینی در ارس وجود دارد تا بخشی از این منطقه به یک مرکز صنعتی و سرمایه گذاری به نام مرکز سرمایه گذاری ایران و چین تبدیل شود.

عرب باغی ضمن اشاره به علاقمندی سازمان منطقه آزاد ارس به جذب سرمایه گذار خارجی، گفت: معافیت های مالیاتی، تخفیف در قیمت زمین و دیگر مشوق ها از جمله مزایایی است که در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی در ارس ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ضمن فراهم سازی زمینه های همکاری شرکت های ایرانی با چینی آمادگی داریم تا از سرمایه گذاران داخلی برای همکاری با شرکت ها و سرمایه گذاران چینی دعوت کنیم.

عرب باغی در مورد مزیت های منطقه در مورد تاسیس پالایشگاه و فعالیت شرکت های دولتی نفتی چین، خاطر نشان کرد: در منطقه آزاد ارس می توانیم مواد اولیه نفتی را برای پالایشگاه ها به طور کامل تامین کنیم و از سرمایه گذاری ها در این حوزه استقبال می کنیم.

گفتنی است سرمایه گذاری در مورد تولید غذای آماده ( نودل) با توجه به ظرفیت های گردشگری موجود ارس از دیگر موارد مهمی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :