بهره برداری از دومین ردیف شیرین سازی پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی

  • دوشنبه 10 آبان 1395 - 12:56
  • 0 دیدگاه
دومین ردیف شیرین سازی پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی تا پایان آبان ماه به بهره برداری می رسد.

به گزارش فرینا ، علیرضا عبادی، سرپرست فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی، درباره راه اندازی ردیف دوم شیرین سازی پالایشگاه این فازها گفت: هم‌اکنون در حال نصب واحدهای مختلف این بخش هستیم و انتظار داریم همزمان با راه اندازی سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی، این ردیف گازی هم به بهره برداری برسد.

نخستین ردیف پالایشگاهی فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی ٩ مردادماه امسال با دریافت گاز ترش فازهای ٦، ٧ و ٨ پارس جنوبی راه اندازی شد.

سرپرست طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی ظرفیت برداشت گاز سکوی فاز ٢١ را یک میلیارد فوت مکعب در روز اعلام کرد و افزود: این سکو تا پایان آبان‌ ماه راه‌اندازی می شود.

عبادی تصریح کرد: با نهایی شدن اجرای طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی، تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز برای تزریق به شبکه سراسری، تولید و صادرات روزانه ٧٧ هزار بشکه میعانات گازی، سالانه یک میلیون تن گاز مایع و ٤٠٠ تن گوگرد و همچنین تولید سالانه یک میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی تحقق خواهد یافت.

دوشنبه (سوم آبان ماه) سکوی ٢ هزار و ٦٠٠ تنی فاز ٢٠ پارس جنوبی که مانند سکوی فاز ٢١ ظرفیت برداشت یک میلیارد فوت مکعب گاز را در روز دارد، از یارد شرکت تاسیسات دریایی در خرمشهر بارگیری شد.
امتیاز به خبر :