سرمایه گذاری در خرمشهر و آبادان تسهیل می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار خوزستان از ایجاد دو معاونت جداگانه اقتصادی در آبادان و خرمشهر با هدف تسهیل در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش فرینا، سید علی بحرینی مقدم افزود : این معاونت ها اقدامی موثر در حذف بروکراسی زائد و شتاب بخشیدن به روند جذب سرمایه گذاری و متعاقب آن توسعه این دو شهر بندری خواهد بود.

وی گفت : متقاضیان سرمایه گذاری در شهرهای آبادان و خرمشهر بدون مراجعه به مرکز استان و دریافت ومجوزهای لازم می توانند از طریق همکاری منطقه آزاد اروند و معاونت های اقتصادی مجوزهای قانونی را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تفویض اختیارات به فرمانداری های خرمشهر و آبادان با هدف ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذاری صورت می گیرد ابراز امیدواری کرد شاهد رونق بیش از پیش فعالیت های اقتصادی در مناطق جنوبی خوزستان و منطقه آزاد اروند باشیم.

بحرینی مقدم با بیان اینکه روند سرمایه گذاری شهرهای بندری آبادان و خرمشهر در پسابرجام شتاب گرفته است ، افزود : تاکنون دهها هیئت اقتصادی و تجاری از بنادر خوزستان بازدید کرده و علاقه مندی خود را به سرمایه گذاری در این مناطق اعلام کردند.

وی دسترسی به آب های بین المللی، برخورداری از خطوط ریلی و آزاد راه، پالایشگاه، نفت، گاز، پتروشیمی، بنادر فعال و فرودگاه و ظرفیت های منطقه آزاد اروند را از مزیت های نسبی مناطق ساحلی خوزستان برشمرد و افزود: چشم اندازی اقتصادی در آبادان و خرمشهر در افق 1404 بسیار روشن و امیدوارکننده است.

بنادر آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده اند و تاکنون چندین شرکت خارجی از کشورهای کره جنوبی ، چین ، ترکیه ، امارات و کویت در این منطقه سرمایه گذاری کرده اند.

 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو