کیش اینوکس (29)/ حمایت کیش از سرمايه گذاری صنعتی و گردشگری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش رشد عرصه های گردشگری و صنعتی را از جمله اهداف بلند مدت در جزیره کیش خواند و گفت: در کیش صنعت و حوزه گردشگری را ویژه حمایت می کنیم

به گزارش فرینا، علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه و هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور با اشاره به مزایای بالای مناطق آزاد در راستای جذب سرمایه گذار، گفت:  قانون مناطق آزاد همواره در حال حمایت از سرمایه گذاران است. بر همین اساس مزایایی چون مالکیت صد در صد خارجی، عدم نیاز به ویزا برای ورود خارجی ها به مناطق، معافیت های مالیاتی 20 ساله، تخفیفات گمرکی و نبودن قانون برای این منانطق پیش بینی شده است.

وی حوزه گردشگری و صنعت را در کیش از جمله موارد بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد:  قطعا هر منطقه آزاد یک ماموریت محوری دارد. بر همین اساس ما در کیش روی حوزه گردشگری و صنعت بسیار تاکید داریم و این بخش ها را ویژه حمایت می کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: در راستای حمایت از سرمایه گذاری در کیش، زمین با نرخ های حمایتی به سرمایه گذاران ارائه می شود و تسهیلات خوبی نیز در اختیار آنان قرار می گیرد.

مونسان، تمرکز مدیریتی در کیش را یکی از عوامل سرعت بخشیدن به کارها خواند و گفت: به نظر می رسد تمرکز مدیریتی که در مناطق آزاد وجود دارد، یکی از مهمترین عواملی است که به کارها در این مناطق سرعت می بخشد. طی این پروسه یک سرمایه گذار برای ایجاد فعالیت خود نیاز به حضور در سازمان ها و نهادهای مختلف برای اخذ مجوز ندارد و تنها با یک بخش سر و کار دارد.

وی از اجرای سامانه های الکترونیک جهت سرعت بخشیدن به کارها در منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت: ما در حال پیگیری هستیم تا زمان اخذ مجوزها را درون سازمان نیز کوتاه کنیم  و شفافیت ایجاد شود. در این راستا تنها راه حل،  الكترونيكي شدن فرايندهاست که خدمات در بستر الکترونیک ارائه شود لذا تا امروز 8 سامانه ایجاد شده که در آینده نزدیک این سامانه ها به یکدیگر وصل می شوند.
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو