مهر 1395/صادرات بیش از 800 هزار دلار کالا از چابهار

رئیس هیات مدیر و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: بیش از 800 هزار دلار کالا مهر امسال از این منطقه به خارج از کشور و سرزمین اصلی صادر شده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، عبدالرحیم کردی اظهار داشت: بیشتر کالاهای صادراتی منطقه آزاد چابهار محصولات تولیدی خود منطقه است که به خارج از کشور و سرزمین اصلی (خارج از محدوده منطقه آزاد) صادر می شود.

وی گفت: در مجموع صادرات و واردات کالا از منطقه آزاد چابهار در مهر ماه 65 میلیون دلار بوده است.

وی افزود: صادرات و واردات کالا شامل مواد اولیه برای مصرف واحدهای تولیدی مستقر در منطقه آزاد، کالاهای تولیدی منطقه و وسایط نقلیه موتوری است.

وی بیان کرد: واردات کالای تجاری به سرزمین اصلی مصوب هیات وزیران افزون بر 46 میلیون دلار و واردات کالا به محدوده منطقه آزاد چابهار بیش از 14 میلیون دلار بوده است.

وی گفت: واردات کالای تجاری (بند ج) شامل کالاهایی است که سود بازرگانی آنها بالای یک درصد بوده و حداکثر تا سقف هفت میلیون و 500 هزار دلار برای هر اظهار نامه مصوب هیات وزیران، بیش از 18 هزار دلار بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار واردات وسایط نقلیه موتوری را بیش از 900 هزار دلار، واردات مواد اولیه برای مصرف واحدهای تولیدی مستقر در منطقه را بیش از سه میلیون دلار عنوان کرد.

کردی ادامه داد: واردات مواد اولیه برای مصرف در واحدهای بازسازی کننده در منطقه بیش از 300 هزار دلار بوده است.

وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار با اهداف انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، ارتباط فعال با بازارهای جهانی و منطقه ای، تولیدات و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: ترانزیت در منطقه آزاد چابهار در سه سال دولت تدبیر و امید 13 میلیون دلار بوده است که نسبت به مشابه سه سال قبل 6.5 برابر رشد داشته است.
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو