اختصاص 16 میلیون دلار برای ساخت مجتمع پتروشیمی مکران چابهار

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان گفت: مجتمع پتروشیمی مکران چابهار با 12 تا 16 میلیون دلار سرمایه گذاری در مدت هشت سال ساخته خواهد شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، ماندانا زنگنه اظهار داشت: طرح توسعه شهرک پتروشیمی مکران از جمله طرح هایی است که در نشست هیات دولت در مرکز سیستان و بلوچستان و انتخاب منطقه چابهار به عنوان هاب سوم پتروشیمی کشور به منظور تحقق بخشی از هدف های کلان توسعه کشور در زمینه صنایع نفت و گاز با مشارکت بخش خصوصی شکل گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استقرار صنایع پتروشیمی در محدوده منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان تاثیر بسزایی در اشتغالزایی و اقتصاد منطقه و پیرامون آن در پی خواهد داشت مقرر شد با برنامه ریزی صحیح، توسعه در این منطقه همگام با اهداف توسعه پایدار و ملاحظات زیست محیطی استوار شود.

وی تصریح کرد: اوره آمونیاک، متانول، متانول آمونیاک، انواع پلی اتیلن، آروماتیک، MEG ، MTP و کریستال ملامین از جمله تولیدات مجتمع پتروشیمی مکران چابهار است.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان افزود: شرکت توسعه نگین مکران هم اینک در حال اجرای زیر ساخت ها و انجام عملیات آماده سازی شهرک پتروشیمی است و مقرر شده در یک برنامه زمانی حدود هشت سال 12 تا 16 میلیون دلار در این طرح سرمایه گذاری کند.

زنگنه گفت: در آخرین بررسی های صورت گرفته در این طرح بعد از اخذ مجوزهای لازم، مسیر انتقال آب آن در کارگروه مدیریت یکپارچه سواحل استان مورد تصویب قرار گرفت.

امتیاز به خبر :