شبکه فیبر نوری در منطقه آزاد اروند گسترش می یابد

مدیر توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد اروند از گسترش فیبر نوری در محدوده این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از مهر؛ کمال رضایی گفت: با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت مخابرات ایران، سایت‌های BTS و ادارت از طریق فیبر نوری به یکدیگر متصل شدند. ضمن آنکه سایت صنعتی خرمشهر نیز از طریق فیبر نوری به شبکه ارتباطی کشور متصل شد.

وی با بیان اینکه طرح برقراری ارتباط سایت صنعتی خرمشهر از طریق فیبر نوری (F.T.T.H) به شبکه ارتباطی کشور در منطقه آزاد اروند انجام شد، گفت: همچنین این سازمان با همکاری شرکت مخابرات ایران سایت‌های BTS را راه اندازی رده است و ادارات نیز از طریق فیبر نوری به یکدیگر متصل شدند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام گامی در جهت توسعه فناوری در منطقه است، افزود: گسترش فیبر نوری در منطقه از جمله اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه فناوری است.

مدیر توسعه زیر ساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح پروژه های زیرساخت های مخابراتی در منطقه آزاد اروند با حضور وزیر ارتباطات اظهار کرد: این پروژه ها در راستای توسعه و گسترش فعالیت های زیر ساختی این سازمان در زمینه مخابراتی و شبکه ارتباطات در منطقه و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرهای آبادان و خرمشهر به عنوان مهمترین پروژه های زیرساختی در این حوزه به طور رسمی افتتاح می شود.

رضایی از پوشش کامل اینترنت پرسرعت نسل چهارم همراه اول برای نخستین بار در کشور در منطقه آزاد اروند، آغاز طرح برقراری ارتباط سایت صنعتی خرمشهر از طریق فیبر نوری(F.T.T.H)  به شکبه ارتباطی کشور، اجرای ایجاد شبکه فبیر نوری در منطقه آزاد اروند، انجام عملیات اتصال مراکز اداری و صنعتی منطقه به شبکه ارتباطی کشور به عنوان برخی پروژه های قابل بهره برداری با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیئت همراه به منطقه آزاد اروند نام برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ازاین ‌پس مردم و زئران ابا عبدالله الحسین(ع) می‌توانند در منطقه آزاد اروند و مرز شلمچه به شبکه  ۴G همراه اول متصل شوند و از اینترنت پرسرعت و دیگر مزایای این شبکه بهره ببرند.

مدیر توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد اروند افزود: این منطقه برای نخستین بار به پوشش کامل نسل چهارم شبکه موبایل (۴G) تجهیز شد.

رضایی تصریح کرد: پیشتر نیز برای نخسیتن بار در سطح کشور شبکه ۴G  همراه اول در منطقه آزاد اروند و شهرهای آبادان و خرمشهر افتتاح شد و این دو شهر به‌عنوان نخستین شهرهای در استفاده از شبکه همراه اول به نسل چهارم شبکه موبایل مجهز شدند.
برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو