چشم انداز منطقه آزاد اروند ایجاد کلانشهری ۲ میلیون نفری است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در چشم انداز ۲۰ ساله منطقه آزاد اروند و توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر، ایجاد یک کلان شهر دو میلیون نفری را مدنظر داریم. 

به گزارش فرینا به نقل از مهر، اسماعیل زمانی در جلسه شورای اداری شهرستان آبادان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل تالار الغدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، گفت: موضوع ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یک زیر ساخت اساسی برای توسعه اقتصادی منطقه همواره مورد توجه هیئت مدیره سازمان بوده است.


وی تصریح کرد: یکی از اهداف سازمان منطقه آزاد اروند، توسعه زیر ساختها به ویژه در حوزه ارتباطات، فناوری اطلاعات و مخابرات است از این رو اعلام می کنم به هر میزانی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکتهای تابع آن در منطقه آزاد اروند زیرساخت ایجاد کنند ما نیز به همان میزان در قالب مشارکت سرمایه گذاری می کنیم، انتظار می رود این اتفاق رخ دهد و کارهای خوبی در منطقه شکل گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با ابراز امیدواری از تقویت و توسعه زیرساختهای ارتباطی در شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: هدف بلند مدت ما آن است که همچون آب، برق و گاز، مردم از آخرین فناوریهای ارتباطی در منازلشان بهره مند شوند.  

زمانی با اشاره به زیرساختهای ایجاد شده در منطقه و طی مراحل نهایی آن افزود: در توسعه ارتباطات آینده منطقه آزاد اروند در چشم اندازی پنج تا ۶ ساله قصد داریم آن را به تمام منازل و متقاضیان شهری آبادان و خرمشهر بسط دهیم و این بدان معناست که فیبرنوری در منزل شهروند متقاضی نصب شود تا بهترین استفاده را از این خدمات ببرند.

وی تصریح کرد: مردم می توانند در منازلشان با امکانات ارتباطی که به آنها ارائه می شود، اشتغال ایجاد کنند، که برای آن نیاز به زیرساخت و بستر است که بایستی فراهم شود و ما نیز در حد توانمان در این زمینه تلاش می کنیم.  

زمانی بیان کرد: امید می رود با همراهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ما بتوانیم زیر ساختهای اصلی را به دست آوریم و تبدیل به یکی از شهرهای نمونه کشور و یا نمونه ترین شهر کشور تبدیل شویم. در زمانت حاضر پوشش شبکه نسل چهارم اینترنت موجود در آبادان در کمترین شهرهای کشور وجود دارد. ما پوشش ارتباطی اینترنتمان تقریبا در آبادان از بیشتر شهرهای کشور پیشروتر است و بایستی بیشتر توسعه یابد چرا که یکی از ابزار مهم در توسعه است که می تواند در آینده و در حوزه اقتصادی کمک شایانی در منطقه کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص مشکلات و معضلات وارده بر منطقه نیز گفت: در سال ۵۶، ۵۷ جمعیت ایران ۳۰ میلیون نفر بود و جمعیت شهرهای آبادان و خرمشهر ۷۰۰ هزار نفر بوده است. ایران در سرشماری جدید قریب به ۸۲ میلیون جمعیت دارد و این در حالی است که جمعیت شهرهای آبادان و خرمشهر در مجموع به ۴۷۰ هزار نفر رسیده است به رغم اینکه نرخ زاد و ولد در این دو شهر نیم درصد بالاتر از کل کشور است اما این وضعیت را دارد و این بدان معناست که این سرزمین ها سوخته شده و باید این سرزمین را از نو شخم زد، آبیاری کرد و کوشید تا بسترهای توسعه را مهیا کنیم.  

زمانی عنوان کرد: ما در چشم انداز ۲۰ ساله و تعریفی که برای این چشم انداز در منطقه آزاد اروند و توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر داشتیم، یک کلان شهر دو میلیون نفری را برای آن در نظر گرفته ایم که با توسعه اقتصادی محقق می شود و یکی از اصلی ترین محورهای توسعه اقتصادی توسعه ارتباطات است.
برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو