اجراي طرح صلاحیت حرفه‌ای کارکنان پارس جنوبي

سرپرست آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: طرح صلاحیت حرفه‌ای کارکنان منطقه ویژه پارس اجرا می‌شود.

به گزارش فرينا، سید مهدی موسوی‌زاده افزود: اجرای طرح صلاحیت حرفه‌ای کارکنان منطقه ویژه انرژي پارس به عنوان یکی از برنامه‌های بخش آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دستور کار است.

موسوي زاده گفت: با این طرح به دنبال این هستیم که نیروهای فعال در بخش‌های مختلف و حرفه‌های متنوع فعال در منطقه صاحب صلاحیت حرفه‌ای شوند و مرجعی در منطقه ایجاد شود که همه به آن مرجع رجوع کنند.

وی ادامه داد: طرح صلاحیت حرفه‌ای دارای مزایای خوبی برای شرکت‌ها است که از جمله آنها صیانت از نیروی کار، ایمنی و سلامت است.

سرپرست آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ایجاد و طراحی قالبی خاص برای این طرح خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال مذاکره با شرکت‌های منطقه هستیم که این طرح را به صورت منطقه‌ای اجرا کنیم.

موسوی‌زاده با بیان اینکه نخستین مرحله از این طرح را ابتدای آذرماه آغاز خواهیم کرد، افزود: یک گروه خبره استانداردها را تعریف می‌کنند و برای هر یک از مشاغل و حرفه‌ها شاخص‌ها تعریف می‌شود.

وي گفت: در صورتی که برخی از افراد شاخص‌های لازم برای صلاحیت حرفه‌ای را نداشته باشند، باید در دوره‌های آموزشی شرکت کنند تا صلاحیت لازم را کسب کنند.

سرپرست آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: شرکت‌ها می‌توانند 10 درصد از مالیات بر ارزش افزوده خود را در صرف هزینه‌های آموزشی کنند و در راستای توانمندسازی نیروهای خود گام بردارند.

 موسوي زاده در پايان گفت: طرح صلاحیت حرفه‌ای کارکنان در چند منطقه کشور اجرا شده است و بازدیدهایی را از این مناطق داشتیم و امیدواریم در اجرای این طرح به اهداف و برنامه‌های تعیین شده دست یابیم.





امتیاز به خبر :