کیش؛ میزبان نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی

هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی کیش با هدف ارائه توانمندی‌های صنایع هوایی، هوانوردی و هوا فضایی جمهوری اسلامی ایران و معرفی آخرین دستاوردها و فناوری‌های هوایی برگزار می شود.

به گزارش فرینا، این نمایشگاه  از ساعت 9 و سی دقیقه تا 14 از تاریخ 26 تا 29 آبان ماه در فضایی به وسعت 17000 مترمربع سالن سر پوشیده  با حضور یکصد شرکت داخلی از سازمان ها و موسسات  هوائی، هوا فضائی، هوانوردی، مراکز تحقیقاتی و ساخت، موسسات پژوهشی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، شرکتهای تولیدی، صنعتی و بازرگانی و همچنین  نمایندگی های شرکت های خارجی از کشورهای آلمان، روسیه، ایتالیا، انگلیس، ژاپن، لیتوانی، مالزی، ترکیه، فرانسه و چک در مرکز نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.

بنابر این گزارش، انواع هواپیما، بالگرد و  پهپاد، تجهیزات و قطعات صنعت هوایی ساخت داخل و خارج، معرفی و ارائه انواع خدمات هوایی و هوانوردی، تجهیزات فرودگاهی، اقلام مربوط به ساخت پله و صندلی هواپیما، نرم افزار های هوایی، طرح های دانش بنیان هوایی، شبیه سازی پروازی، امور خلبانی اصول آموزش PPL، امور خدمات بالگردها، انواع محصولات فرهنگی هوایی، مراکز تحقیقاتی، آموزشی و نشریات تخصصی از جمله محصولات و موضوعاتی است که در این نمایشگاه ارائه می شود.

همچنین، اجرای نمایش هوایی و مانور هواپیماها (ایرشو)، رو نمایی از طرح های نو آورانه و دانش بنیان داخلی در زمینه صنعت هوایی و هوانوردی، برگزاری نشست تخصصی با حضور مقامات کشور روسیه، برگزاری روز ملی فضایی توسط مرکز فضایی کشور و حضور تعداد 35 تن از وابستگان نظامی سفارتخانه های مقیم جمهوری اسلامی ایران از برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران، نمایش هوایی پرنده ها، هواپیماها، بالگردها  و تیم های نمایشی نیز از ساعت 14 و سی دقیقه تا 16 و سی دقیقه در فضای 2۰۰ هزار متر مربع از فضای باز واقع در ضلع شمال شرقی فرودگاه کیش جهت بازدید علاقمندان انجام می شود.

در بخش خارجی نمایش هوایی، پرواز آکروباتیک تیم شوالیه روسیه با 4 فروند هواپیما سوخو 27 به همراه یک فروند هواپیمای ترابری ایلوشن 76، پرواز 6 فروند جت آکروباتیک L- 39 از Baltic Beed Team  از کشور لیتوانی، پرواز یک فروند هواپیما مدل UP-K3504 از کشور قزاقستان، پرواز یک فروند هواپیما V24 aircraft  و یک فروند هلی کوپتر vv-2 (RUAV) از کشور اکراین، پرواز یک فروند جایروپلن آگرو (07 Agro) از شرکت ELA اتریش و پرواز یک فروند جایرو پلن 10 اکلپس (10 Ecipse)  از کشور امارات متحده عربی انجام می شود.

همچنین در بخش داخلی نیز، هواپیما های میگ 29 و F5 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هواپیماهای سوخو 22 نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سطح پایین، یک فروند توکانو نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت فرود چتر بازان تکاور و انواع هواپیماهای فوق سبک، پاراگلایدرها و دیگر پرنده های تفریحی به اجرای نمایش هوایی می پردازند.

این نمایشگاه از سوی شرکت نمایشگاه های هوایی پارس کیش و با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سازمان صنایع هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه های کشور، انجمن شرکت های هواپیمایی ایران، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) و معاونت فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

لازم به ذکر است، هشتمین نمایشگاه هوایی کیش، نقش بسزایی در گسترش مناسبات تجاری تولید کنندگان و بازرگانان داخلی با یکدیگر و طرف‌های خارجی آنها ایفا خواهد کرد.
برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو