تامین نیروی متخصص صنایع توسط دانشگاه بین المللی چابهار

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: دانشگاه بین المللی چابهار به عنوان متولی امر آموزش، نیروهای مورد نیاز صنایع در سطوح مختلف خدماتی، مهارتی، فنی و تخصصی را تامین می کند.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در نشست شورای صنایع منطقه که با حضور مدیران صنایع، ریاست دانشگاه بین المللی چابهار، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علم و صنعت تهران و صاحبان صنایع سنگین و نیمه سنگین در تهران برگزار شد، افزود: این دانشگاه ماموریت دارد با نیاز سنجی از صاحبان صنایع برابر درخواست آنان در راستای 'تفاهم نامه های همکاری آموزشی با دانشگاههای کشور' نسبت به برگزاری دوره ها در رشته های مورد نیاز اقدام کند.

وی با اشاره به نیاز صنایع سنگین پتروشیمی و فولاد به نیروهای متخصص افزود: صنایع یاد شده بایستی تقویم نیاز نیروهای انسانی با ذکر نوع مهارت را به دانشگاه بین المللی چابهار ارایه کنند تا این دانشگاه در کوتاه ترین زمان ممکن با تربیت و آموزش آنان این تعداد نیرو را تامین کند.
وی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی با حفظ کیفیت و رعایت استانداردهای آموزشی و علمی به عنوان مشوق جذب بدون نیاز به کنکور صورت پذیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: پیش بینی رشد جمعیتی چابهار از 140 هزار نفر فعلی به 500 هزار نفر در سالهای آتی، ضرورت ارتباط حلقه های نیاز صنعت به نیروهای ماهر را دوچندان می کند که دانشگاههای چابهار باید برنامه ریزی لارم را برای تربیت نیروهای متخصص انجام دهند.

کردی تامین زیرساخت های مورد نیاز صنایع را مهم توصیف کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد تامین برق مورد نیاز در راه اندازی صنایع را با استفاده از خط انتقال سراسری از طریق شرکت توانیر در دستور کار دارد و در اسرع وقت نسبت به تامین برق اقدام می کند.

شایان ذکر است در این نشست مسایل و مشکلات صنایع با موضوعات آموزش و پیوستهای اجتماعی و تکمیل زیرساختها با حضور مدیران صنایع فولاد کاویان پاسارگاد، فولاد مکران، گسترش صنایع شیمیایی سینا، پتروشیمی مکران و شرکت پتروشیمی توسعه نگین مکران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو