کاشت بیش از 1000 نفر نخل در جزیره قشم

سرپرست مديریت امورشهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از کاشت بیش از یکهزار نفر نخل در نقاط مختلف جزیره با پیشگامی روستاها در این طرح آراستگی، خبر داد.
به گزارش فرينا، تراب ذاکری گفت: چهره خیابان های اصلی شهرهای قشم، درگهان و سوزا و همچنین بخش مهمی از روستاهای این جزیره طی کمتر از یک سال گذشته با کاشت بیش از یکهزار نفر نخل آراسته و دگرگون شده است.

ذاكري با اعلام اینکه سهم روستاها در توزیع کاشت نخل ها از سهم شهر قشم، درگهان وسوزا بیشتر بوده است، افزود: روستا ها با بیش از 36 درصد و دو شهر درگهان و سوزا به ترتیب با  25 و بیش از 23 در صد و شهر قشم هم با 15 درصد بیشترین و کمترین سهم از مجموع یکزار نفر نخل کاشته شده را به خود اختصاص داده اند.

وي نحوه توزیع نخل در نقاط مختلف این جزیره نشانگر نگاه وعزم جدی سازمان منطقه آزاد در زمینه توسعه همه جانبه و متوازن قشم دارد.

سرپرست مديریت امورشهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: باتوجه به استقبال خوبی که مردم نقاط مختلف قشم از اجرای این طرح داشته اند، و هنوزشمار زیادی از روستاهای67 گانه این جزیره خواستارکاشت نخل هستند، پیش بینی می شود روند کاشت نخل با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاونت فنی وعمرانی این سازمان ادامه داشته باشد.

ذاکری از نخل به عنوان یک نماد بارز که در فرهنگ و سنن مردم جنوب کشور ریشه دوانده یاد کرد و گفت: مردم مناطق جنوبی ایران از دیرباز نگاهی ویژه به نخل به عنوان نمادی از زیبایی داشته و در کنار استفاده از ثمر این درخت در حوزه ساخت صنایع دستی هم از آن استفاده کرده اند.

وی افزود: کاشت بیش از یکهزار نفر نخل در کمتر از یک سال به همت واحد فضای سبز مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم و همکاری شرکت آب، برق و تاسیسات قشم در نوع خود در کشور بی سابقه بوده است.

سرپرست مديریت امورشهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نهضت کاشت نخل در نقاط مختلف جزیره قشم از دی ماه سال 94 و با هدف توسعه همه جانبه فضای سبز به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم آغاز شده است.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و حدود 120 هزار نفر جمعیت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.





برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو