آغاز صادرات ایران به عمان از منطقه آزاد قشم

مدیرکل گمرک، ترانزیت و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز صادرات محصولات تولیدی شهرک صنعتی تولای این منطقه به کشور عمان خبر داد.

به گزارش فرينا، هرمز امیری گفت: در نخستین گام از برنامه صادرات محصولات تولیدی قشم به عمان، 3 هزار و 500 کیلوگرم ملزومات و پنجره دوجداره به ارزش افزون بر40 هزار دلار به این کشور صادر شد.

اميري افزود: نخستین محموله صادراتی منطقه آزاد قشم روز شنبه از طریق خط دریایی بندر بهمن قشم به بندرخصب و به مقصد نهایی ولایت بُرکا از توابع استان مسقط کشورعمان توسط کشتی "الحلانیات" بارگیری و صادر گردید.

وي از تولید محصولات صادرات محور در مناطق آزاد به عنوان یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام عظمای ولایت نام برد و گفت: این سیاستگذاری مهم با تولید و صادرات محصولاتی همچون سیمان، شمش روی، روغن موتور، سیگار، محصولات شیلاتی، پنجره های دو جداره، محصولات تزئینی و ارقام دیگر توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم و با مساعدت گمرک این سازمان در حال انجام است.

مدیرکل گمرک، ترانزیت و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه روند صادرات به کشور عمان از منطقه آزاد قشم ادامه خواهد داشت، اظهارامیدواری کرد که فعالان صنایع تولیدی منطقه آزاد قشم با بالا بردن کیفیت محصولات خود رقیب جدی برای محصولات دیگر کشورها در بازار تجارت شوند.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.




برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :