آغاز عملیات تکثیر بیش از 50 میلون لارو میگو در قشم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز عملیات تکثیر بیش از 50 میلیون لارو میگو در این جزیره خبر داد.
به گزارش فرينا، جهانگیر مجیدی، گفت: چهار هزار میگوی مولد از گونه وانامی (دو هزار میگوی نر و دو هزار میگوی ماده) پنجشنبه گذشته از مزرعه پرورش میگوی مروارید شکیل قشم به شرکت سفید برفی قشم با هدف تکثیر بیش از 50 میلیون لارو میگو منتقل شد.

مجيدی با اعلام اینکه در شرکت مروارید شکیل قشم تعداد 200 هزار قطعه میگو، مولد سازی شده است، افزود: با این اقدام زنجیره پرورش میگو در منطقه آزاد قشم از جمله تکثیر، پرورش، عمل آوری و بسته بندی تکمیل شده است.

وي گفت: بخش دیگری از 200 هزار میگوی مولد منطقه آزاد قشم هم با هماهنگی اداره کل شیلات استان هرمزگان به نقاط دیگر این استان و چند استان همجوار صادر می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: از برنامه صادرات محور محصولات شیلاتی از جمله میگو از منطقه آزاد قشم به کشورهای خارجی به عنوان مهمترین هدف تکمیل زنجیره پرورش میگو در این جزیره نام برد و گفت: اسپانیا و چند کشور آسیای شرقی مشتریان میگوی صادراتی قشم هستند.

مجیدی گفت: میگوهای مولد در منطقه آزاد قشم پس از حدود 4 ماه نگهداری در مزارع تکثیر، به  مزارع پرورش در قشم و خارج از جزیره منتقل می شوند و با گذشت سه ماه به مرحله انتقال به بازار می رسند.

وی افزود: منطقه آزاد قشم در بخش صنعت شیلات جزو مهمترین مناطق کشور محسوب می شود به طوری که سهم تولید ماهی در قفس این جزیره در برنامه ششم توسعه از مجموعه 200 هزار تن ماهی در قفس کشور، 84 هزار تن می باشد.

بنا به این گزارش، یکی از فعالیت های اصلی مردم جزیره قشم از دیرباز تا کنون صید و صیادی بوده و به نظر می رسد با توجه به سیاست های کلان کشور در صنعت شیلات و نگاه ویژه سرمایه گذاران داخلی و خارجی به این مقوله در منطقه آزاد قشم، تا چند سال آینده شاهد تحولی اساسی در حوزه شیلاتی این جزیره باشیم.


برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو