تشریح سياست های رفاهی در دولت تدبير و اميد

رييس سازمان بهزيستي كل كشور اجراي طرح هاي پيشگيرانه، استاندارد سازي خدمات و استفاده از ظرفيت هاي ارزشمند جامعه در راستاي خدمت رساني به افراد ناتوان و كم توان را سه رويكرد مهم سياست هاي رفاهي دولت تدبير و اميد بر شمرد.
به گزارش فرینا، دكتر محسني بند پي رييس سازمان بهزيستي كل كشور در مراسم آغاز بهره برداري از ساختمان جديد بهزيستي منطقه آزاد كيش با بيان اينكه اجراي طرح هاي پيشگيرانه، استاندارد سازي خدمات و استفاده از ظرفيت هاي ارزشمند جامعه در راستاي خدمت رساني به افراد ناتوان و كم توان سه رويكرد مهم سياست هاي رفاهي دولت تدبير و اميد است گفت: تلاش كرديم تا شرايطي را فراهم كنيم تا هم از شيوع بيماري ها و معلوليت ها در سطح جامعه پيشگيري شود و هم سطح آگاهي افرا جامعه در زمينه پيشگيري از اين مشكلات و بيماريها ارتقاء يابد.

وي از پوشش 90 در صدي طرح غربالگري شنوايي سنجي در سطح كشور و غربالگري تنبلي چشم خبر داد و گفت: طرح غربالگري اوتيسم را در سراسر كشور در دست اجرا داريم و براي پيشگيري از آمار سالانه 30 هزار معلول زايي در سطح كشور نيز بزودي و پس از تصويب هيات وزيران مشاوره ژنتيك پيش از ازدواج در سراسر كشور اجباري خواهد شد.

محسني بند پي افزود: براي زوج هايي كه پس از اعلام نتايج مرحله نخست مشاوره ژنتيك و مشاهده ريز فاكتور هاي لازم، نيازي به انجام آزمايش هاي پيشرفته تر باشد شرايط انجام اين آزمايشها فراهم خواهد شد تا كمتر شاهد تولد نوزادهاي معلول در كشور باشيم.

رييس سازمان بهزيستي كل كشور استاندارد سازي خدمات و توانمند سازي جامعه را يكي ديگر از رويكردهاي سياست رفاهي دولت يازدهم برشمرد و گفت: تشخيص بهنگام و ارائه خدمات مطلوب در سريع ترين زمان ممكن گام هاي اساسي در مداواي بيماران و پيشگيري از افزايش شمار معلولان در جامعه است.

وي افزود: امضاء تفاهم نامه همكاري با يكي از معتبرترين سازمان هاي استاندارد سازي خدمات اروپا كه به تازگي انجام شده است يكي از برنامه هاي دولت در جهت توانمند سازي خانواده ها در زمينه توانبخشي به معلولان و خروج از حالت دولت محور براي ارائه خدمات استاندارد درماني به جامعه است.

رييس سازمان بهزيستي كل كشور با تاكيد بر اينكه استفاده بهينه از ظرفيت هاي ارزشمند جامعه يكي از مهم ترين مواردي است كه مسئولان مي بايست مد نظر داشته باشند گفت: ترويج حس مسئوليت اجتماعي در نهادها و ارگان هاي مختلف و افراد جامعه نخستين گام در جهت بهبود فضاي زندگي مردم است.

وي تصريح كرد: در كشور ما ظرفيت و سرمايه هاي فراواني براي فعاليت هاي خير خواهانه وجود دارد كه شناخت و هوشمندي در استفاده بهينه از اين ظرفيت ها به كاهش چشمگير مشكلات افراد كم توان و ناتوان منجر خواهد شد.

دكتر محسني همچنين ضمن ابراز خرسندي از وجود افراد خير در جزيره كيش و تقدير از حركت خدا پسندانه خيرين در ساخت بناي جديد اداره بهزيستي كيش با هدف ارتقاء كمي و كيفي خدمات، از برنامه هاي توسعه اي و تحول آفرين دكتر مونسان در منطقه و استفاده بهينه از ظرفيت هاي جامعه براي كمك رساني به مدد جويان بهزيستي و بهبود وضعيت زندگي افراد ناتوان يا كم توان جسمي و ذهني تقدير كرد.

ساختمان جدید اداره بهزیستی منطقه آزاد کیش در منطقه میر مهنا جنب مرکز بهداشت بو علی واقع شده است.
امتیاز به خبر :