استقرار ٨ جرثقیل استراتژیک و مدرن ساحلی در بندر چابهار ظرف دو ماه آینده

مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان، بزرگترین چالش بندر چابهار را عدم اتصال به راه‌آهن دانست و گفت: با پیشرفت عملیات ساخت مسیرهای ریلی، شاهد کاهش محدودیت‌ها در زمینه ترانزیت ترکیبی خواهیم بود.
به گزارش فرینا به نقل از مهر، بهروز آقایی درباره امتیازات بندر چابهار، افزود: دارا بودن انبارهای مسقف و محوطه‌های بارانداز در دو بندر شهیدبهشتی و شهید کلانتری، واگذاری بیش از ١٠ هکتار زمین به بخش‌خصوصی برای ایجاد ظرفیت‌های جدید و وجود انبارهای بسیار در منطقه آزاد تجاری چابهار، محدودیت برای نگهداری و ذخیره‌سازی کالا را از میان برده است.

وی ادامه داد: علاوه بر تجهیزات موجود، در ٢ ماه آینده بیش از ٨ جرثقیل استراتژیک و مدرن ساحلی وارد بندر چابهار می‌شود و در سال ۹۶ هم، تجهیزات مکنده غلات با ظرفیت ٦٠٠ تن در ساعت به بندر شهیدبهشتی انتقال خواهد یافت.  

مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: بندر شهیدبهشتی با داشتن کانال ورودی و همچنین اسکله‌هایی با عمق بیش از ١٦ متر، قابلیت پذیرش بزرگترین کشتی‌های روز دنیا را دارد؛ ضمن اینکه پایین بودن تعرفه‌های بندری، وجود اراضی استحصالی، مناسب دپوی کالا در پس‌کرانه اسکله‌ها و همچنین دارابودن بزرگترین و مجهزترین ترمینال مسافری منطقه، شرایط مناسبی برای افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دارد.

آقایی تصریح کرد: بزرگترین چالش بندر چابهار، عدم اتصال به راه‌آهن سراسری است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به پیشرفت عملیات اجرایی در دو سال آینده،  این محدودیت تا حدود زیادی مرتفع شود و شاهد بهبود تزانزیت ترکیبی در کشور باشیم.
برچسب ها : چابهار
امتیاز به خبر :