مسئول جدید نمایندگی ایرنا در قشم معرفی شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه مادر، کهنه کار و تریبون اصلی دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد.
به گزارش فرینا، فرزین حقدل در مراسم معارفه مسئول جدید دفتر نمایندگی ایرنا در منطقه آزاد قشم، گفت: انتظار ما از رسانه ها به ویژه ایرنا پوشش حقایقی است که با تلاش مسئولان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، صنعتی، خدماتی و گردشگری در این منطقه اتفاق می افتد.

وی افزود: متاسفانه مناطق آزاد از جمله قشم هم به دلایلی همچون نداشتن برنامه مدون، جنگ هشت ساله و تحریم های ناعادلانه ای که طی بیش از سه دهه بر کشورمان تحمیل شد، به اهداف اصلی خود دست نیافتند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اگر در سال های ابتدایی تاسیس مناطق آزاد در کشور چندین شعبه بانک و بیمه خارجی در این مناطق راه اندازی شده بود به طور حتم شاهد حضور سرمایه گذاران و تغییرات کلان اقتصادی در این مناطق بودیم.

وی با اعلام اینکه دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجی توانست به موفقیت بسیار چشمگیری در مواجه با کشورهای موسوم به 1 + 5 دست یابد، افزود: نقش ایرنا به عنوان رسانه بدنه دولت هم برای تنویر افکار عمومی از برآیند این حرکت بسیار مهم، چشمگیر و قابل تقدیر بود.

حقدل در ادامه با تقدیر از عملکرد مسئولان نمایندگی دفتر ایرنا از بدو تاسیس تا کنون در منطقه آزاد قشم و تجلیل از خدمات رسانه ای دوران تصدی سعید زارع کندجانی به عنوان مسئول پیشین این دفتر برای محمد ملا حمزه زاده مسئول جدید دفتر ایرنا در قشم هم آرزوی توفیق کرد.

مدیرکل اخبار استان های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هم در این مراسم طی سخنانی گفت: همه تلاش ما در ایرنا ایجاد امید در جامعه و بالا بردن میزان مقبولیت رسانه دولت در میان جامعه هدف است.

علی حیدری اعلام کرد: سیاست جدید ایرنا در حوزه اطلاع رسانی بر این واقعیت برنامه ریزی شده تا کشورهای خارجی برای کسب اخبار دقیق از تحولات کشورمان به اخبار ایرنا استناد کنند.

وی افزود: انتقال اتفاقات مهم و مثبت به جامعه هدف بسیار مهمی است و خبرگزاری ایرنا در کنار رسالت تهیه اخبار، حرکت جدیدی را در شبکه های اجتماعی آغاز کرده و تمام اتفاقات ایران و جهان را در قالب خبر و از طریق تلفن های همراه به مخاطبان خود ارائه می کند.

مدیرکل اخبار استان های ایرنا ادامه داد: مردم انتخاب کنندگان حقیقی اخبار هستند و باید براساس نیاز مخاطبان خبر و گزارش تهیه کرد.

وی در ادامه با اعلام اینکه در ایرنا دو خروجی ویژه و دوگانه هم در کنار خروجی مطبوعات فعالیت می کند، گفت: در هر منطقه از کشور اخباری وجود دارد که برای حفظ منافع ملی نباید آن را رسانه ای کرد به همین خاطر ایرنا با استفاده از خروجی ویژه و دوگانه اخبار بسیار مهم هر منطقه را در اختیار دفتر مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و مقامات عالیرتبه نظام قرار می دهد تا مسئولان از مسائل کلی کشور آگاه باشند.

حیدری با معرفی مسئول جدید دفتر ایرنا در قشم، خواستار تعامل بیشتر مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم برای پوشش مناسب تر اخبار این جزیره شد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این نشست، گفت: ایرنا طی دو سال گذشته اخبار مختلف این منطقه را از جمله خدمات مسئولان و کاستی ها را در قالب خبر و گزارش به خوبی پوشش داده است.

مرتضی شیخ زاده افزود: سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان نماینده عالی دولت تعامل کاملی با همه رسانه های فعال در جزیره قشم دارد و امیدواریم به واسطه حجم بالای رویدادها و اخبار درجزیره قشم شاهد ارتقای همکاری ها با رسانه ها به ویژه ایرنا باشیم.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم در کنار وظایف اصلی خود در زمینه ایجاد زیرساخت ها و جذب سرمایه گذار نگاه ویژه ای نیز به رفع مشکلات مردم این منطقه در حوزه های تامین آب شرب، آسفالت، جمع آوری زباله ها، توسعه فضای سبز و خدمات شهر دارد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه ایجاد امید و نشاط در جامعه بسیار حائز اهمیت است، گفت: نوع نگاه رسانه ها به اتفاقات باید به شکلی باشد که با زدن یک تیتر مردم نسبت به قشم و آینده زندگی در این منطقه بدبین و مایوس نشوند.

وی اعلام کرد: طی یک سال گذشته رادیو آوای قشم با دو نوبت پخش روتین 15 دقیقه ای درشبکه رادیویی خلیج فارس، تلوبیون با پخش فیلم های خبری منطقه و رادیو اینترنتی (سرویس پادکست) هم توسط روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم راه اندازی شده و مشغول فعالیت است.

بنا به این گزارش، در مراسم معارفه محمد ملا حمزه زاده به عنوان مسئول جدید دفتر ایرنا در قشم، عبدالعلی پور اشرف مدیر پسکرانه سازمان منطقه آزاد قشم در مجتمع بندر شهید رجایی بندر عباس، خلیل تنیده رئیس نمایندگی ایرنا استان هرمزگان و سعید زارع کندجانی مسئول پیشین دفتر ایرنا قشم هم حضور داشتند.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و حدود 120 هزار نفر جمعیت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس و یکی از شهرستان های استان هرمزگان در جنوب ایران قرار دارد. 
برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو