مجتمع بندری پارس محدودیتی برای پهلوگیری بزرگترین کشتی‌ها ندارد

مدیر بنادر و پایانه‌های دریایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: مجتمع بندری پارس محدودیتی برای پهلوگیری بزرگترین کشتی‌ها ندارد.
به گزارش فرينا، علی نجفی زاده افزود: مجتمع بندری پارس دارای آبخور 15.5 متری است که شرایط پهلوگیری بزرگترین کشتی‌های کانتینری که تاکنون در کشور پهلو گرفته‌اند را دارد و کشتی‌های بزرگی از جمله کشتی کانتینربر 6000TEU در این بندر پهلوگیری می‌کند.

نجفي زاده گفت: تفاوتی که مجتمع بندری پارس با دیگر بنادر دارد این است که به خاطر آبخور مناسب این بندر، کشتی‌ها با کمترین محدودیتی در این بندر پهلو می‌گیرند.

وي افزود: بندر ما یک بندر اختصاصی نفتی است و عمده فعالیت‌های این بندر در زمینه واردات تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و صادرات کالاهای نفتی و غیر نفتی است.

مدیر بنادر و پایانه‌های دریایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: مجتمع بندری پارس قابلیت صادرات انواع محصولات فله، کالاهای جنرال و عمومی، کالاهای مایع و...را دارد؛ محصولات پتروشیمی به صورت کانتینری و میعانات گازی نیز از طریق گوی‌های شناور صادر می‌شوند.

نجفی زاده گفت: منطقه ویژه پارس یک منطقه کاملا صنعتی است و به صورت مرتب شاهد اجرای پروژه‌هایی در این منطقه هستیم که برای ساخت این پروژه‌ها نیاز به یک سری کالاهای خاص است که معروف به کالاهای پروژه‌ای هستند.

وی افزود: در زمان تحریم با یک سری محدودیت‌ها برای ورود کالا به بندر روبرو بودیم اماخوشبختانه با تحقق برجام این محدودیت‌ها برداشته شده است و یک سری کالا شامل (کاندنسرها، ژنراتورها و انواع لوله و شیرآلات) که مدت‌ها پشت مرزها مانده بود از طریق بندر ما وارد شده و در حال استفاده است.



امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو