تمبر اختصاصی استاد میرزا رسول اسماعیل زاده دوزال رونمایی شد

تمبر اختصاصی استاد میرزا رسول اسماعلیل زاده دوزال در منطقه آزاد ارس رونمایی شد.
به گزارش فرینا، همزمان با دومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فن آوران برتر منطقه آزاد ارس تمبر اختصاصی استاد میرزا رسول اسماعلیل زاده دوزال بعنوان پژوهشگر برجسته بین المللی منطقه آزاد ارس در حوزه معارف اسلامی و علوم انسانی کشور با حضور مسئولین شهرستان و استان رونمایی شد.

در این جشنواره ضمن تجلیل از پژوهشگران و فن آوران برتر، از تمبر اختصاصی استاد میرزا رسول اسماعیل زاده دوزال و همچنین ترجمه ترکی آذربایجانی کتاب "خاطیرلر عالمینده" استاد میرزا رسول اسماعیل زاده دوزال برگردان از کتاب فارسی اقلیم خاطرات اثر خانم دکتر طباطبائی، همسر مرحوم سید احمد خمینی و همچنین تندیس حکیم ابوالقاسم نباتی در سایت اداری رونمایی گردید.

میرزا رسول اسماعلی زاده دوزال دارای آثار متعددی از جمله ترجمه قرآن کریم به زبان ترکی آذری با سه الفبای عربی، لاتین، سیریلیک و همچنین ترجمه نهج البلاغه و فرمان امام علی (ع) به زبان ترکی آذری و تصحیح کلیات دیوان شاه اسماعیل صفوی (خطائی) به زبان ترکی و فارسی و تصحیح عقائد الاسلام اثر ملا احمد مقدس اردبیلی و تصحیح دیوان فارسی میرزا خرم کوردشتیاز شاه است.

وی تا کنون بیش از پنجاه مقاله در زمینة ادبیات مرثیه آذربایجان، نقد و بررسی ترجمه‌های ترکی از قرآن و نقد و بررسی ترجمه‌های فارسی نهج البلاغه در مجلات داخل و خارج از کشور به چاپ رسانده است. اسماعیل زاده در زمینه‌ شعر و ادبیات ترکی صاحب نظر و اثر بوده و خود به زبان ترکی آذری شعر می سراید. او هم اکنون به عنوان رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشغول فعالیت فرهنگی است. 
برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو