بررسی فعالیت منطقه آزاد چابهار در اقتصاد مقاومتی

  • يکشنبه 28 آذر 1395 - 23:32
  • 0 دیدگاه
اقدامات و فعالیت های سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای وظایف محوله ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بررسی شد.
به گزارش خبرنگار فرینا از منطقه آزاد چابهار، نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی سازمان منطقه آزاد چابهار با حضور اکبر ترکان مشاور رییس جمهور، مهدی بازارگان معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورا، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، اعضاء هیأت مدیره و مدیران ستادی این سازمان با محوریت بررسی عملکرد منطقه آزاد چابهار در تحقق وظایف محوله توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به مناطق آزاد کشور برگزار شد.

لازم به ذکر است "ایجاد مراکز ارتقا و انتقال فناوری های پیشرفته"، "افزایش صادرات مجدد" و " افزایش صادرات از طریق ترانزیت (کالای تولیدی)" در فهرست مهم ترین پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی جای دارند که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای مناطق آزاد کشور تعیین و تبیین نموده است.

مشاور رییس جمهور در این نشست گفت: واگذاری برخی فعالیت ها در حوزه دانش بنیان به جوانان تحصیل کرده چابهاری می تواند به حرکت این منطقه به سوی ارتقاء و انتقال فناوری های نوین و پیشرفته کمک کند.

وی افزود: به دنبال بالا بردن جوانان و نخبگان تا عرش نباشیم چرا که رسیدن به آن دشوار و بعید است؛ گاهی یک پله بالا بردن، بیشتر به این قشر کمک می کند. باید از ظرفیت های جوانان بومی مناطق آزاد، بهتر و موثر تر استفاده کنیم.

ترکان ادامه داد: در حوزه توسعه فعالیت های مرتبط با شرکت های دانش بنیان و ارتقاء فناوری های پیشرفته به عنوان نمونه می توان از بهسازی روستای تاریخی تیس از جوانان تحصیلکرده چابهاری بهره برداری کرد و وضعیت این روستا را سر و سامان بخشید.

در این نشست گزارش عملکرد سازمان منطقه آزاد چابهار ارائه شد.
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو