بازدید مشاور رییس جمهور از منطقه آزاد چابهار

  • دوشنبه 29 آذر 1395 - 13:41
  • 0 دیدگاه
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز (دوشنبه) از پروژه ها و طرح های در دست اجرای منطقه آزاد چابهار بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار فرینا از منطقه آزاد چابهار، اکبر ترکان به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و هیأت همراه با حضور در بندر شهید بهشتی فعالیت های این بندر و نیز طرح های توسعه ای آن را مورد بررسی قرار داد.

ترکان از كارخانه در حال ساخت توليد سنگ فرز و سنباده با استفاده از مواد معدني سيليس در منطقه آزاد چابهار با سرمايه گذاري كشور چين و نیز كارخانه توليدكننده لوله و پروفيل  با حجم سرمايه گذاري ١٦٠ ميليارد ريال و توليد ٣٥ هزار تن محصول بازدید کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه از پروژه در حال احداث فولاد مكران منطقه آزاد چابهار در دو فاز با ظرفيت تولید ٣.٢ ميليون تن فولاد در سال بازدید کرد.

مشاور رییس جمهور هم چنین به مرکز همایش های منطقه آزاد چابهار رفت و در دومین دوره مسابقات قرآن کریم ـ که به مناسبت هفته وحدت در حال برگزاری است ـ شرکت کرد.

وی هم چنین از دو پروژه ورزشگاه 2 هزار نفری و مسجد در حال احداث منطقه آزاد چابهار و پروژه شهر توریستی رویال صدف بازدید کرد.  

ورزشگاه منطقه با زیربنای 5727 مترمربع با اعتباری بالغ بر 158 میلیارد ریال با قابلیت انجام بازی های سالنی (والیبال ، ژیمناستیک ، بدمینتون ، تنیس روی میز، بسکتبال ، شمشیربازی) تاپایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

مسجد بزرگ پيامبراعظم (ص) منطقه آزاد چابهار نیز با زیربنای بیش از 3هزارمترمربع با اعتباری بالغ بر 40میلیاردریال با پیشرفت فیزیکی 68 درصد برای انجام مراسم های فرهنگی ومذهبی درحال احداث است.
 

امتیاز به خبر :