هوانوردی و دریانوردی دو بال پرواز مناطق آزاد به سوی توسعه

  • دوشنبه 29 آذر 1395 - 14:50
  • 0 دیدگاه
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: هوانوردی و دریانوردی دو بال پرواز رشد و توسعه مناطق آزاد کشور هستند.

به گزارش خبرنگار فرینا از منطقه آزاد چابهار، اکبر ترکان در نشست شورای مدیران سازمان منطقه گفت: دوبی به عنوان یک منطقه آزاد موفق در دنیا و تجارت جهانی مطرح است که دو بازوی اصلی توسعه این منطقه "هوانوردی" و "دریانوردی" است.


وی با اشاره به ظرفیت ها و زیرساخت های مناطق آزاد کشور در این دو حوزه گفت: فرودگاه منطقه آزاد ماکو با بهترین امکانات و شرایط ساخته شده است. مجتمع بندری کاسپین در منطقه آزاد انزلی هم امسال دو پست اسکله خود را افتتاح می کند. جزایر قشم، کیش و هندورابی در بخش هوانوردی و دریانوردی امکانات و ظرفیت های خوبی دارند و فرودگاه و بندرگاه جزیره کیش سال هاست به ارائه خدمات مشغول است و فرودگاه و بندر جزیره هندورابی نیز به تازگی احداث شده اند و به زودی سرویس های خود را آغاز می کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: افزایش ظرفیت در بندر شهید بهشتی چابهار با طرح های توسعه ای در این بندر در دستور کار قرار گرفته و شرایط بسیار خوبی در این بندر وجود دارد.

ترکان با اشاره به فرودگاه جدید منطقه آزاد چابهار گفت: تا احداث فرودگاه جدید چابهار توصیه می کنم همکاری و تعامل با فرودگاه کنارک به خوبی گذشته ادامه داشته باشد.

مشاور رییس جمهور هم چنین با اشاره به اهمیت جایگاه روستای تیس در توسعه جامعه محلی در چابهار گفت: به توسعه تیس بیشتر توجه کنیم. این روستا نیازمند توجه بیشتر سازمان منطقه آزاد چابهار است. در واقع تیس نیازمند اقدامات قابل توجه است.

وی تاکید کرد: مهم ترین کار و اولویت در منطقه آزاد چابهار "توسعه جوامع محلی" و توجه به معیشت مردم است.

ترکان هم چنین بر برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد چابهار در توسعه و برپایی کاشانه میهمان ها در چابهار برای توسعه گردشگری هرچه بیشتر در این منطقه تاکید کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره اهمیت صید و صیادی در چابهار گفت: باید از ظرفیت های صیادی در نواحی همجوار هم چون کنارک استفاده کرد. آنها صیادان ماهری هستند ولی نیاز دارند تا قایق ها و تکنولوژی های جدید را به کار خود اضافه کنند که منطقه آزاد چابهار می تواند به آنها کمک کند.

وی ویژگی های مناطق آزاد فعلی و جدید را ارتباط با همسایگان دانست اما چابهار را در این میان یک استثناء معرفی کرد و گفت: چابهار به واسطه اقیانوس هند یک رابطه بین المللی و وسیع با سایر کشورها دارد.

عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نشست شورای مدیران این سازمان با حضور اکبر ترکان گفت: الحاق بندر چابهار به منطقه آزاد و احداث زیرساخت مهمی چون فرودگاه در توسعه منطقه آزاد چابهار نقش بسزایی دارد. الحاق بندر شهید بهشتی به منطقه آزاد چابهار به لحاظ تسری قانون برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران هم مفید فایده خواهد بود.

وی افزود: مذاکراتی برای ایجاد ایرلاین اختصاصی چابهار با محوریت هواپیماهای "کارگو" انجام شده است.

کردی تاکید کرد: چابهار یک ظرفیت ملی برای حضور بین المللی است. نگاه ها در آینده به سوی چابهار متمرکز می شود.
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو