استقبال بالای سرمایه گذاران برای حضور در «سهلان»

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سهلان با اشاره به استقبال بالای سرمایه گذاران برای حضور در «سهلان» گفت: واگذاری اراضی فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رو به اتمام است.
به گزارش فرينا، حمید قاطع، به استقبال بالای سرمایه گذاران برای حضور در «سهلان» اشاره كرد و افزود: به دلیل ویژگی‌های خاص و مشوق‌های موجود در این منطقه، واگذاری اراضی فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی "سهلان" با سرعت بالایی انجام می گیرد .

قاطع با بیان اینکه زمین‌های خریداری شده سرمایه گذاران در سهلان با حضور هیات واگذاری زمین و سرمایه گذاران تحویل داده شد، گفت: به علت استقبال خوب سرمایه گذاران از فاز نخست، به زودی واگذاری 100 هکتار به اتمام می‌رسد که در آن، بیش از 100 قطعه در متراژ 3 هزار تا 10 هزار متری به تولیدکنندگان واگذار شده و این واگذاری ادامه دارد .

وي علت این استقبال را امتیازات و مشوق های مناسب ارائه شده برای شرکت های مستقر در منطقه ویژه عنوان کرد و افزود: روزانه با چندین سرمایه گذار داخلی و خارجی برای خرید اراضی این منطقه مذاکره می شود که در راستای جذب سرمایه گذار خرجی اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سهلان، تأسیس و بهره برداري از صنايع نساجي، صنايع شيميايي، صنايع غذايي، لوازم خانگي، صنايع فلزي، صنايع بسته بندي و صنايع پوشاك و چرم را از جمله واحدهایی عنوان کرد که زمینه حضور برای رشد تولید و صادرات آنها در منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد، ادامه داد: زمینه سازی برای فعالیت صنایع دانش بنیان، صنایع «نانو تك»، صنايع «هاي تك»، صنايع الكترونيك و الكتروتكنيك و خودروسازي نیز از جمله مزیت‌های به روز ایجاد شده در این منطقه است.

قاطع با اشاره به اینکه منطقه ويژه اقتصادي سهلان در صنعتی‌ترین نقطه شمال غرب كشور و 15 كيلومتري شهر صنعتي تبريز قرار گرفته است، گفت: اين منطقه از ديرباز به سبب واقع شدن در مسير جاده كهن ابريشم موقعيتي خاص و استراتژيك داشته و مورد توجه دولت‌ها، بازرگانان و فعالان اقتصادي بوده است .

وي با اشاره به اینکه وجود صنايع قدرتمند در آذربايجان شرقي و شهر تبريز و آشنايي مردم منطقه با فرهنگ كار و الزامات جامعه صنعتي نيز بعنوان منبع تأمین نيروي انساني كارآمد از ويژگي‌هاي اين منطقه است، افزود: به گواه آمارهاي موجود، آذربايجان شرقي از امن‌ترین استانهاي کشور معرفی شده است که اين مهم نيز از مشوق‌های سرمايه گذاري علی الخصوص سرمایه گذاران خارجی در اين منطقه است .

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سهلان، ورود كالا، ماشين آلات، قطعات، وسايل نقليه سرمایه‌ای و مواد اوليه مورد نياز به منطقه براي توليد يا پردازش بدون پرداخت حقوق گمركي و سود بازرگاني را از دیگر مزایای منطقه برای شرکت‌های مستقر در آن عنوان کرد و گفت: معافيت حقوق ورودي براي ورود كالاهاي ساخته شده در منطقه به داخل كشور به ميزان ارزش افزوده، آزادي مشاركت خارجي تا سقف 100 درصد، تضمين سرمایه‌های خارجي و سود حاصل از آن، اشتغال نيروي كار داخلي و خارجي با شرايط ساده و متفاوت از سرزمين اصلي و امكان صدور محصولات توليدي به خارج و استفاده از جوايز صادراتي از مهمترین زمینه‌های تسهیل شده برای فعالان اقتصادی جهت استقرار در منطقه ویژه اقتصادی است .

گفتنی است برخی شرکتها و واحدهای تولیدی بزرگ در تبریز در ملاقات های جداگانه در خواست سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سهلان را دارند که اقدامات اولیه جهت واگذاری زمین انجام گردید.


برچسب ها : منطقه ويژه سهلان
امتیاز به خبر :