برگزاری مانور امداد و نجات در ارتفاع و اطفاء حریق کانتینر در بندرشهید رجایی

مانور امداد و نجات در ارتفاع و اطفاء حریق در ترمینال یک کانتینری بندرشهید رجایی به منظور ارتقاء توان و آمادگی نیروها با همکاری شرکت خدمات دریایی و بندری بتا برگزار شد.
به گزارش فرينا، مانور عملياتي امداد و نجات در ارتفاع و اطفاء حريق با حضور مهدی نوفرستي، معاون اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان، فرجام دانش، مدير عامل سازمان آتش نشاني شهرداري بندرعباس، مسئولان HSE و آتش نشانی بندر شهید رجایی و جمع كثيري از مديران و پرسنل شركت هاي دريايي و بندري در ترمينال یک كانتينری بندر شهید رجایی برگزار شد.

هدف از برگزاری این مانور، وصول اطمينان از آمادگي كاركنان در مقابل حوادث و سوانح، انجام واكنش هاي صحيح و سريع در برابر انتشار مواد شيميايي به كارگيري روشهاي صحيح امداد و نجات در ارتفاع و شناسايي نقاط قوت و ضعف كاركنان در شرايط اضطراري عنوان شده است.

در ابتدای این مراسم، معاون اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان برگزاری مانورهای مختلف را آموزش نیروهای انسانی بسیار اثرگذار دانست و گفت: در مانورهای مربوط به حوادث و شرایط معمول، می توان از دانش، مهارت و تجربه نیروها بهره گرفت اما برای حوادث جدید و پیش بینی نشده هم لازم است سناریوهایی طراحی شود تا در شرایط احتمالی، بتوان واکنش و ابتکارعمل مناسبی نشان داد.

مهدی نوفرستي، نوع تشخیص نیروهای آتش نشانی و امداد و نجات در شرایط پیش بینی نشده را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: برای تقویت این مهارت، متخصصان و کارشناسان امر آموزش های لازم را به نیروها ارایه دهند.

لازم به ذکر است، در حاشیه این مانور و به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و همچنين قدرداني از زحمات بي دريغ نیروهای فداکار حادثه ديده در حوادث بندري، از خانواده آتش نشان شهيد " بركت جوذري"، رضا اميري ، مامور سابق حفاظت تايدواتر و همچنين احمد دستمزد از پرسنل آتش نشاني بندر شهید رجایی با تقدیم لوح سپاس و هدایایی، تجليل به عمل آمد.

یادآور می شود، همه ساله به منظور ایجاد آمادگی و مقابله صحیح با انواع سوانح و حوادث، مانورهای مختلفی در بندر شهید رجایی برگزار می شود. 


امتیاز به خبر :