سرانه کتاب برای هر کیشوند یک و دو دهم جلد است

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش میزان کتاب های موجود در 6 مرکز فرهنگی جزیره را بیش از 42 هزار جلد خواند و گفت: سرانه کتاب در کیش برای هر کیشوند بالغ بر یک و دو دهم جلد است.
به گزارش فرينا، ابراهیم رضوانی، سرانه کتاب در کیش برای هر کیشوند را بالغ بر یک و دو دهم جلد کتاب خواند و در این باره افزود: با توجه به اینکه جمعیت جزیره کیش بالغ بر 36 هزار نفر است، در این بخش 6 فرهنگسرا و کتابخانه با  42 هزار و 881 جلد کتاب در کیش فعال هستند که نشانگر سرانه 1/2 جلد کتاب برای هر فرد است.

رضواني از خرید بیش از 2 هزار کتاب در سال جاری خبر داد و گفت: مساله کتاب در کیش یکی از مهمترین عناوینی است که به آن پرداخته شده لذا ما هر ساله در راستای افزایش سطح علمی جزیره خرید کتاب را در برنامه های خود داریم بر همین اساس در سال جاری نیز  بالغ بر 2 هزار و 446 جلد کتاب در حوزه های مختلف و در 1 هزار و 106 عنوان، کتاب خریداری شده است.

وي ادامه داد: کیش دارای 6 مرکز فرهنگی است با مساحتی بالغ بر 3470 متر است که  509 متر آن مربوط به فضای مطالعه است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: کیش دارای 7 سالن مطالعه و 25 فضای آموزشی در 6 فرهنگسرای موجود است که توسط قشر دانش آموز و دانشجو بیشتر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رضوانی از افزایش تعداد اعضای کتابخانه های کیش طی سال جاری خبر داد و گفت: اعضای کتابخانه های کیش در سال 94 بالغ بر 1391 نفر بوده که امسال 552 عضو به آن افزوده شده است.

وي افزود: بیشترین کتاب موجود در کیش مربوط به حوزه ادبیات است که 25 درصد از آمار را شامل می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در پایان از برگزاری 80 دوره آموزشی در فرهنگسراها خبر داد و گفت: در فرهنگسراها بالغ بر 80 دوره آموزشی در حوزه های دینی، مذهبی، هنری، رایانه، موسیقی و زبان انگلیسی در حال برگزاری است.


برچسب ها : منطقه آزاد كيش
امتیاز به خبر :