ضرورت افزایش سهم بندر و دریا در قاب رسانه ملی

در نشست مشترک مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس، بر لزوم تعامل و همکاری این دو مجموعه برای افزایش سهم بندر و دریا در قاب رسانه ملی تأکید شد.

به گزارش فرينا، عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان در بندر شهید رجایی میزبان مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس و تعدادی از معاونین و مدیران این مجموعه بود.

اله مراد عفیفی پور، ضمن بیان این مطلب که بندر شهید رجایی جزیره ای جداگانه ای محسوب نمی شود، گفت: ما معتقدیم که این بندر صرفا متعلق به سازمان بنادر و دریانوردی نیست بلکه همه مردم کشور باید نسبت به آن شناخت و احساس تعلق داشته باشند.

عفیفی پور افزود: این شناخت و احساس تعلق از طریق فرهنگسازی توسط رسانه های فراگیر به ویژه صداوسیما صورت می گیرد.

وي گفت: وجود 5800 کیلومتر نوار ساحلی در کشور و جابجایی 90 درصد تجارت کشور از طریق دریا گواه این مدعاست که ایران یک کشور دریایی است و همه آحاد مردم، سیاستمداران و تصمیم گیران کشور باید این موضوع را به درستی احساس و باور کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سهم بالای 90 درصدی استان هرمزگان در ترابری مسافران و گردشگران دریایی و همچنین سهم 60 درصدی در کل جابجایی محموله های تجاری کشور، خواستار افزایش سهم بخش دریایی و بندری هرمزگان از رسانه ملی با توجه به ظرفیت های بالای صنعت حمل و نقل دریایی در اقتصاد کشور شد.

عفیفی پور، نقش رادیو و تلویزیون را در توسعه گردشگری دریایی بسیار کلیدی دانست و گفت: این صنعت از جمله ظرفیت های کمتر دیده شده استان هرمزگان است که باید برای جذب گردشگران خارجی و تردد کشتی های کروز به بنادر این استان هم اقدامات رسانه ای و اطلاع رسانه ای گسترده ای صورت گیرد.

وي تلاش های صداوسیمای مرکز خلیج فارس در انعکاس رویدادهای دریایی و بندری استان هرمزگان را قابل تقدیر دانست و افزود: پیشرفت های صورت گرفته و دستاوردهای حاصل شده در صنعت حمل و نقل دریایی نویدبخش روزهای خوبی برای اقتصاد کشور است که ضرورت دارد از این فرصت طلایی برای اطلاع رسانی و امیدبخشی به مردم استفاده شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، با تشریح ابعاد مختلف تاثیرگذاری رسانه رادیو در فرهنگسازی سفرهای دریایی و همچنین معرفی فرصت های اقتصادی حوزه بنادر و دریانوردی، گفت: علاوه بر این، بنادر تجاری و مسافری می توانند لوکیشن خوبی برای برنامه های تولیدی  و سریال های تلویزیونی باشند و بسیاری از مشاغل و فعالیت های بندری و دریایی سوژه و بستر خوبی برای عرصه تصویری به بینندگان خواهد بود.

 در ادامه این نشست، مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس طی اظهاراتی استان هرمزگان و شهر بندرعباس را رنگین کمانی از فرهنگ ها توصیف کرد و افزود: تلاش ما بر این است تا مردم استان از فرهنگ صنعتی و اقتصادی استان به ویژه در حوزه بنادر و دریانوردی تاثیر بپذیرند.

مهران جلایی، ضمن تبریک مجدد به مناسبت انتصاب مهندس عفیفی پور به سمت مدیرکل بنادر هرمزگان، افزود: مجموعه بنادر ودریانوردی نه تنها دارای ابعاد تاثیرگذار ملی بلکه در سطح بین المللی است و صدواسیما از این امکان برخودار است که قدرت بنادر و صنعت حمل و نقل دریایی ایران را به رخ جهانیان بکشد.

جلایی گفت: فضای بصری بنادر در بخش های سفرهای دریایی و تجهیزات جابجایی کالا و به تصویر کشاندن آن برای صداوسیما یک فرصت محسوب می شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس به آمادگی تمامی واحدهای شبکه استانی برای همکاری با مجموعه بنادر و دریانوردی اشاره كرد و افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی، زوم اصلی باید روی بنادر به ویژه بندر شهید رجایی قرار گیرد.

در بخش دیگری از این نشست، ابوالفضل نعمتی، معاون اطلاعات و اخبار و محمد صفرزاده، مدیر روابط عمومی و صداوسیمای مرکز خلیج فارس از همکاری ها و تعاملات روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بخش های مختلف صداوسیما تشکر و قدردانی کردند.

معاون اطلاعات و اخبار، با اشاره به توجه ویژه به بندر شهید رجایی و دیگر مجموعه های بندری و دریایی استان در حوزه خبر صداوسیما طی سال های اخیر گفت: در خصوص تداوم همکاری در زمینه پوشش اخبار و رویدادهای حوزه دریایی و بندری نیز بار دیگر اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است، در حاشیه این نشست، مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس در دفتر یادبود بازدید مقامات از بندر شهید رجایی متنی را به رسم یادبود و یادگار، نگارش کرد.

در پایان، مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس به همراه جمعی از معاونین و مدیران شبکه استانی از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بازدید کردند و از نزدیک با توانمندی ها و ظرفیت های پیشرفته ترین بندر بازرگانی ایران آشنا شدند



.

امتیاز به خبر :