سرانه کتاب برای هر شهروند کیش ۱.۲ دهم جلد است

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش میزان کتاب های موجود در ۶ مرکز فرهنگی جزیره را بیش از ۴۲ هزار جلد خواند و گفت: سرانه کتاب در کیش برای هر کیشوند بالغ بر یک ودو دهم جلد است.
به گزارش فرین به نقل از مهرا، ابراهیم رضوانی سرانه کتاب در کیش برای هر کیشوند را بالغ بر یک و دو دهم جلد کتاب خواند و در این باره گفت: با توجه به اینکه جمعیت جزیره کیش بالغ بر ۳۶ هزار نفر است، در این بخش ۶ فرهنگسرا و کتابخانه با  ۴۲ هزار و ۸۸۱ جلد کتاب در کیش فعال هستند که نشانگر سرانه ۱.۲ جلد کتاب برای هر فرد است.

وی از خرید بیش از ۲ هزار کتاب در سال جاری خبر داد و افزود: مساله کتاب در کیش یکی از مهمترین عناوینی است که به آن پرداخته شده لذا ما هر ساله در راستای افزایش سطح علمی جزیره خرید کتاب را در برنامه های خود داریم بر همین اساس در سال جاری نیز  بالغ بر ۲ هزار و ۴۴۶ جلد کتاب در حوزه های مختلف و در ۱ هزار و ۱۰۶ عنوان، کتاب خریداری شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: کیش دارای ۶ مرکز فرهنگی است با مساحتی بالغ بر ۳۴۷۰ متر است که  ۵۰۹ متر آن مربوط به فضای مطالعه است.

رضوانی افزود:  کیش دارای ۷ سالن مطالعه و ۲۵ فضای آموزشی در ۶ فرهنگسرای موجود است که توسط قشر دانش آموز و دانشجو بیشتر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی از افزایش تعداد اعضای کتابخانه های کیش طی سال جاری خبر داد و گفت: اعضای کتابخانه های کیش در سال ۹۴ بالغ بر ۱۳۹۱ نفر بوده که امسال ۵۵۲ عضو به آن افزوده شده است. بیشترین کتاب موجود در کیش مربوط به حوزه ادبیات است که ۲۵ درصد از آمار را شامل می شود.

رضوانی از برگزاری ۸۰ دوره آموزشی در فرهنگسراها خبر داد و گفت: در فرهنگسراها بالغ بر ۸۰ دوره آموزشی در حوزه های دینی، مذهبی، هنری، رایانه، موسیقی و زبان انگلیسی در حال برگزاری است. 
برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو