اجرای طرح مکمل یاری با قرص ویتامین D در کیش

طرح مکمل یاری ویتامین D در مدارس متوسطه دوره اول و دوم پسرانه و دخترانه کیش اجرا شد.

به گزارش فرينا، کارشناس مرکز توسعه سلامت کیش در حوزه مدارس در این خصوص گفت: طرح مکمل یاری با قرص ویتامین D بطور 100 در صدی در تمام مدارس دخترانه و پسرانه دوره اول و دوم متوسطه به صورت ماهیانه یک عدد قرص تا پایان سال تحصیلی اجرا می‌شود، همچنین علاوه بر توزیع قرص بین دانش آموزان، برنامه آموزشی ویژه دانش آموزان، معلمان و مربیان اجرا می‌شود تا همگان با اهداف طرح آشنا و مزیت‌های استفاده از آن را بشناسند.

مختاری افزود: قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید هفته‌ای دو بار به مدت 20 دقیقه همچنین مصرف ماهی، تخم مرغ، لبنیات، غلات و میوه‌ها می‌تواند در جبران کمبودهای ویتامین D موثر باشد.

وي با بیان اینکه این قرص به منظور پیشگیری از کم خونی به صوت دوره ای در بین دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم با نظارت مربیان بهداشت مدارس توزیع می شود، گفت: احساس خستگی، بی حوصلگی و ضعف و کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی از مهمترین عوارض بیماری های کم خونی در گروه های مختلف تحصیلی است. دانش آموزان می توانند فرهنگ سالم زیستن را در جامعه نهادینه کنند واگر دانش‌آموزان به طور صحیح آموزش سلامت و رفتارهای تغذیه‌ای مناسب را فرا گیرند می‌توانند سایر اعضای خانواده را آموزش داده و باعث ارتقای سطح سواد سلامت جامعه شوند.

 شایان ذکر است؛ نشست آموزشی و توجیهی اجرای این برنامه به همت مرکز توسعه سلامت کیش برای کلیه مربیان بهداشتی مدارس درمرکز سلامت جامعه بوعلی برگزار شد.


برچسب ها : منطقه آزاد كيش
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو