ریشه کن شدن بیسوادی در منطقه آزاد ارس

بیسوادی در منطقه آزاد ارس ریشه کن شدمدیرعامل ارس از ریشه کنی بیسوادی در محدوده های جلفا، نوردوز و خداآفرین این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی با اعلام این خبر گفت: همزمان با اتمام طرح برگزاری ریشه کنی بیسوادی برای افراد زیر 50 سال در این منطقه فرهنگی، بیسوادی نیز در ارس ریشه کن شد.

 

وی از برگزاری جشن ویژه ریشه کنی بیسوادی در ارس در هفته های آتی خبر داد و گفت: طرح ریشه کنی بیسوادی با همکاری نهضت سواد آموزی در قالب تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان اجرا شد.

عرب باغی با بیان اینکه جمعیت منطقه آزاد ارس با احتساب جلفا، خداآفرین و قلی بیگلو برابر با 13 هزار و 91 نفر بر اساس سرشماری سال 1390 می باشد، با تاکید بر تقویت سطح دانش نیروی انسانی در ارس گفت: خوشبختانه بیشتر ارسوندان تحصیلات دانشگاهی و تکمیلی دارند و یکی از نیازهای توسعه در عصر کنونی داشتن مهارت و دانش تخصصی برای دستیابی به اهداف و برنامه های تدوین شده است.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع می باشد. ارس با 51 هزار هکتار وسعت بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده است.
برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :