بازسازی تجهیزات استراتژیک بندرامام(ره)به دست سازندگان داخلی کشور

در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از منابع داخلی در بازسازی تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری کشتی ها، قطعاتی از این تجهیزات با مشارکت توان داخلی کشور بازسازی شده و در مدار بهره برداری قرار گرفتند.

به گزارش فرينا، سرپرست واحد فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تلاش کارشناسان واحد فنی و نگهداری این اداره کل برای حفظ آماده بکاری تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری بندری و کسب رضایتمندی مشتریان و صاحبان کالا گفت: پس از بررسی تقاضاهای بهره برداران برای ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات استراتژیک از جمله جرثقیل های 500 تنی و برج های مکنده غلات، بازسازی و ساخت برخی از قطعات  مهم آنها  با بهره گیری از توان تأمین کنندگان داخلی، ضمن  اتکاء بر توان بومی در دستور کار قرار گرفت.


ساخت جعبه دنده  و متعلقات  اصلی جرثقیل های استراتژیک

آيت اله رضا زاده افزود: ساخت جعبه دنده(گیربکس) اصلی جرثقیل های لیبهر LHM 500 و بازسازی کامل لگ افقی و عمودی آنلودرهای مکانیکی به سفارش شرکت راهبر پایانه اختصاصی تخلیه و بارگیری غلات به دو شرکت تأمین کننده توانمند داخلی از جمله ی اهم این اقدامات به شمار می رود.

رضازاده گفت: در جریان این بازسازی که با ساخت بدنه کانوایر های زنجیری و لینک های مرتبط بوده است، بهینه سازی لازم نیز در رابطه با ایجاد مسیر تردد و دسترسی به آنها صورت پذیرفت.

وي همچنین ساخت جک استقرار جرثقیل های لیبهر LHM 500 و ساخت قرقره های بوم جرثقیل های لیبهر LHM 500 را از جمله اقدامات مهمی برشمرد که با مشارکت توان و منابع داخلی در این مجتمع بزرگ بندری صورت پذیرفته است.


            ساخت جک هیدرولیکی جرثقیل 140 تنی

سرپرست واحد فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه پروژه ساخت جک هیدرولیکی جرثقیل 140 تنی (ویژه تخلیه و بارگیری محموله های سنگین) با اتکاء بر توان صنایع داخلی در این حجم و ابعاد، برای نخستین بار در بنادر کشور صورت می پذیرد، اظهار داشت: تمامی مراحل ساخت این قطعه، تحت نظارت کارشناسان فنی و بازرسی های منظم بر روند ساخت آن صورت پذیرفته است که موجب تضمین کیفیت نهایی و کارایی آن می گردد.

رضا زاده، تقویت صنایع داخلی، کاهش وابستگی به کشورهای سازنده ی این نوع تجهیزات و همچنین کاهش خروج ارز را از اهم مزیت های انجام این پروژه برشمرد.



 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو