طعم خوش غذاهای محلی از جاذبه‌های گردشگری چابهار

تنوع غذاهای بومی ـ محلی، یکی از جذابیت‌هایی است که مورد توجه مسافران، گردشگران نوروزی است تا با چشیدن طعم و مزه آنها لحظات لذت‌بخش و خاطره‌انگیزی با خانواده تجربه کنند.

به گزارش فرینا، پخت غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو که بر اساس شرایط اقلیمی، جغرافیایی و آب و هوایی خاص این منطقه تهیه می‌شوند ازجمله ویژگی‌هایی است که همواره موردتوجه گردشگران در سفر به تنها بندر اقیانوسی کشور است.
نگار آخرتی از رستوران‌داران بندر چابهار که به همراه همسر خود به این کار مشغول است در خصوص طبخ غذاهای محلی گفت: پخت انواع ماهی و میگوی تازه به روش‌های مختلف، انواع کباب گوسفند به‌صورت تنورچه، تباهگ (گوشت خشک‌شده با انار و نمک) و انواع شیرینی‌جات که از خرما تهیه می‌گردد، پخت برخی از ‌ نان‌ها همچون سیسرک (نانی پخت شده بر روی تابه) غذاهایی از این دست هستند.
مدیر رستوران دریا تصریح کرد: ارائه غذاهای بومی با طعم و رنگ‌های جذاب به گردشگران علاوه بر اشتغال‌زایی، زمینه معرفی فرهنگ محلی این منطقه را فراهم آورده و سودآوری خوبی را نیز برای فعالان این عرصه دارد.
وی افزود: ارائه خدمات مطلوب و مناسب به همشهریان و دیگر گردشگران داخلی و خارجی از اهداف کیفی جذب مشتری است که ما به دنبال آن هستیم.
رستوران دریا با چشم‌اندازی زیبا، مشرف‌به خلیج چابهار و دریای عمان واقع در منطقه آزاد چابهار دارای دو سالن ویژه و کافی‌شاپ در فضای بیرونی جهت ارائه خدمات و سرویس به میهمانان داخلی و خارجی است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو