استقبال از المان بومی سوزن‌دوزی در منطقه آزاد چابهار

مدیر خدمات شهری سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار گفت: المان بومی و محلی سوزن‌دوزی که در ایام نوروز 96 در یکی از بلوارهای اصلی و پرتردد منطقه آزاد چابهار نصب گردید مورد استقبال مسافرین و گردشگران قرار گرفت.

به گزارش  فرینا، اقبال صادقی از طرح زیباسازی منظر شهری خبر داد و گفت: ایجاد المان‌ها و سفره‌های هفت‌سین به‌صورت سنتی و بومی در سطح منطقه آزاد اجرا و نصب شد.

صادقی اظهار داشت: ساخت و نصب المان‌های مرتبط با تداعی کردن جنبه‌های مختلف شهر ازجمله بعد هویت فرهنگی و هنری با استفاده از المان‌های سوزن‌دوزی و صنایع‌دستی اجرا شد.
وی افزود: بالا بردن کیفیت فضاهای شهری با استفاده از المان‌های بومی و محلی، خود باعث ایجاد انگیزه در شهروندان می‌شود که محیط زندگی خود را با استفاده از نمادهای بومی زیباسازی نمایند.

مدیر خدمات شهری منطقه آزاد چابهار هم‌چنین با اشاره به اهمیت هنر در منطقه بلوچستان اظهار داشت: می‌توان با استفاده از هنر بومی ضمن معرفی مناسب فرهنگ و هویت منطقه نسبت به خلق آثار ماندگار خوب در قالب المان، نقاشی و غیره اقدام کرد.

وی بیان داشت: استفاده از المان‌های بومی و محلی در منظر شهری و طراحی‌های شهری، عامل مهمی در حمایت از هویت فرهنگی و تاریخی مردم ساکن در آن منطقه جغرافیایی محسوب می‌شود.
صادقی در پایان اظهار کرد: اجرای تابلو نقاشی دیواری با الهام از مناظر طبیعی و گردشگری و فرهنگ بومی منطقه به طول 400 متر که در ایام نوروز توسط هنرمندان منطقه اجرایی شد، و نیز یکی دیگر از اقدامات زیباسازی محیطی بوده است.
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو