بهره برداری از 120 استخر پرورش میگو تا پایان امسال

120 استخر پرورش میگو تا پایان امسال در منطقه آزاد قشم به بهره برداری می رسد.

به گزارش فرینا، خالد نژاد باسعیدو، مدیرعامل شرکت تعاونی مروارید شکیل قشم گفت: تا پایان امسال، یکصد و 20 استخر در مزرعه پرورش میگو روستای دوستکو قشم به بهره برداری کامل می رسد که در پی آن 120شغل مستقیم ایجاد می شود.

نژاد باسعیدو با اشاره به برداشت حدود 7 تن میگو از هر استخر، افزود: در صورت تکمیل این مجموعه، شاهد تولید و برداشت بیش از یک هزار تُن میگو در سال خواهیم بود.
وی در ادامه گفت: احداث مزرعه پرورش میگو در سال 94 آغاز و در سال 95 با 6 استخر به بهره برداری اولیه رسید.
مدیرعامل شرکت تعاونی مروارید شکیل قشم افزود: هم اکنون تعداد استخرهای زیر کشت میگو به 30 عدد رسیده که 30 نفر نیروی کار مستقیم دارد.
خالد نژاد باسعیدو، میزان هزینه های انجام شده در این سایت را مبلغ 50 میلیارد ریال برشمرد و گفت: تا پایان انجام طرح، این رقم به یکصد و 10 میلیارد ریال می رسد.
وی وزن هر میگوی برداشت شده در این مزرعه را حدود 40 گرم دانست و افزود: تولید میگوی مولد نیز از نکات قابل توجه در این سایت است که با استقبال شرکت های پرورش و تکثیر میگوی داخلی مواجه شده است.
نژاد باسعیدو بیان کرد: قیمت هر کیلو میگوی تولید شده در این مزرعه بین 17 تا 20 هزار تومان است و بخش عمده میگوهای برداشت شده در بازارهای بین المللی به فروش می رسد.

شرکت مروارید شکیل قشم در سال 1394 در روستای دوستکو (یکی از غربی ترین روستاهای جزیره قشم)، با در اختیار قرار گرفتن زمینی به مساحت 150 هکتار توسط سازمان منطقه آزاد قشم و با هزینه بخش خصوصی و پشتیبانی و همکاری نهادهایی مانند سازمان منطقه آزاد، اداره شیلات استان هرمزگان و اداره جهاد کشاورزی مبادرت به ایجاد مزرعه پرورش میگو کرد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو