برگزاری هشتمین گردهمایی ایثارگران منطقه ویژه انرژی پارس

هشتمین گردهمایی ایثارگران منطقه ویژه پارس و​ آیین اختتامیه هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر دفاع مقدس در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد.

به گزارش فرینا، فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت سید الشهداء سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در هشتمین گردهمایی ایثارگران منطقه ویژه پارس و آیین اختتامیه هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر دفاع مقدس ضمن تبریک سالروز فتح غرور آفرین خرمهشر گفت: سوم خرداد ماه روزی با شکوه در تاریخ ایران اسلامی است که حفظ و نشر ارزش های این رویداد بزرگ و تاریخی بسیار حایز اهمیت است.

ایوب بنوی افزود: گرامیداشت این روز خجسته در تاریخ ایران اسلامی ادای دین به کسانی است که ایثارگونه در برابر رژیم صدام مقاومت کردند و ملت ایران برای همیشه تاریخ مدیون خون پاک شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است.

بنوی با بیان اینکه هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر دفاع مقدس منطقه ویژه با همکاری روابط عمومی های منطقه سه صنعت نفت، روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان و حوزه مقاومت بسیج حضرت سید الشهداء برگزار شد گفت: در این جشنواره 15 گروه هنری از 8 استان کشور (استان های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد،خوزستان،کرمان،یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان) که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می کردند در این جشنوراه حضور یافتند.

دبیر هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر دفاع مقدس با بیان اینکه این جشنواره در راستای رسالت ها و ماموریت های سازمان مطنقه ویژه پارس و با تاکید مدیر عامل سازمان برگزار شده است گفت: پس از انتشار فراخوان این جشنواره در اسفند ماه 1395 نزدیک به 75 اثر نمایشی در بخش های خیابانی و صحنه ای به دبیرخانه رسید که پس از بازبنی توسط هیات بازبینی،9 اثر در بخش صحنه ای و 6 اثر در بخش خیابانی به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر نیز در این آیین گفت: صدام به بهانه و ادعای مالکیت بر خوزستان به  ایران چشم دوخته بود و تصور وی بر این بود که سه روزه می تواند ایران را فتح کند اما نه تنها نتوانست این هدف را محقق کند بلکه بعد از آن و بویژه پس از فتح خرمشهر به فکر حفظ مرزهای خود بودند.

سرهنگ حمید خرمدل با بیان اینکه فتح خرمشهر فتح خاک نیست افزود: فتح خرمشهر فتح ارزش های اسلامی است و آزاد سازی خرمشهر  با اتحاد و همدلی سپاه و بسیج و عموم مردم همیشه در صحنه آزاد و به آغوش وطن بازگشت.

سرهنگ خرمدل گفت: همه نیروهای نظامی و انتظامی کشور اهم از ارتش ،بسیج و سپاه و نیروی انتظامی در خدمت ارتقای امنیت کشور هستند و امنیت امروز ما در کشور حاصل خون پاک شهدای گرانقدر است بطوری که همچنان نیز شهدای بسیاری تقدیم نظام و انقلاب شده است.

در این مراسم مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جانشین سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، امام جمعه عسلویه و دیگر مسوولان محلی حضور داشتند.



امتیاز به خبر :