بازدید رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور از منطقه ویژه پیام

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام در دیدار با رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: شرکت خدمات هوایی پیام برای استقرارشرکت های ICTو آزمایشگاه های سنجش کیفیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی کامل دارد.

به گزارش فرینا، سعید زرندی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از توانمندی های شرکت افزود: شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام قابلیت رقابت با مناطق بزرگ اقتصادی همچون کیش را داشته و شکوفایی منطقه با حمایت های بخش دولتی و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی قابل دستیابی است.

زرندی همچنین با اشاره به 20 برنامه تدوین شده برای آینده شرکت اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک با عملیاتی شدن این برنامه ها شرایط مناسبی برای کلیه سرمایه گذاران اعم از داخلی و خارجی و تولید کنندگان و صادر کنندگان فراهم خواهد شد که نظیر آن در کل مناطق ویژه اقتصادی کشور بی نظیر خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت جذب شرکت های فعال حوزه ICT کشور در منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: در فاز سوم منطقه ویژه اقتصادی پیام 16 هکتار زمین برای استقرار شرکت های حوزه ICT در نظر گرفته شده است و زیرساخت های مورد نیازآن تکمیل و آماده واگذاری شده است.


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام با اشاره به توانمندی های وامتیازات ویژه گمرک مستقر در پیام اظهارداشت: این آمادگی وجود دارد تا پس از استقرار آزمایشگاه های حوزه فناوری، کلیه واردات و صادرات کالا و خدمات فناوری اطلاعات ازاین منطقه صورت پذیرد.

در ادامه این بازدید رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور نیز با اشاره به برنامه ها و ظرفیت های پیام گفت: بیش از یک سال است که سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به دنبال موقعیت مناسبی برای ایجاد شهر ICT است اما امروز به این نتیجه رسیدیم که بهترین مکان برای ایجاد این فضا منطقه ویژه اقتصادی پیام است.


ناصر سعادت با اشاره به ضرورت ایجاد فضای مناسب برای فعالیت بخش خصوصی در پیام افزود: اگر رویکردها و برنامه هایی که ما امروز در پیام شاهد آن هستیم استمرار پیدا کند می توان بجای 30 شرکت، 300 شرکت توانمند بخش ICT کشور را در پیام مستقر کرد.

سعادت همچنین با اشاره به ضرورت انحصار زدایی از بخش آزمایشگاهی فناوری اطلاعات گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور آمادگی دارد در اسرع وقت نسبت به استقرار آزمایشگاه سنجش کیفیت خدمات و کالاهای فناوری اطلاعات در فرودگاه پیام اقدام کند تا روند صدور تاییدیه کالا که امروزه به یک معضل در بخش ICT تبدیل شده با سرعت بسیار بیشتری صورت پذیرد.




 

 

 

برچسب ها : منطقه ویژه پیام
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو