شیلات یکی از ظرفیت‌های مهم منطقه آزاد چابهار در اقتصاد محلی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: شیلات یکی از ظرفیت‌های مهم و تاثیر گذار منطقه آزاد چابهار در اقتصاد محلی است.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در نشست مشترک با مدیرعامل و مدیران شعب موسسه سرمایه‌گذاری حکمت استان سیستان بلوچستان، مشاور رئیس سازمان شیلات ایران و قائم‌مقام شیلات استان گفت: این سازمان دو راهبرد را در دستور کار خود قرار داده که یکی ازاین راهبردها ملی بوده و پروژه‌هایی مثل فولاد و پتروشیمی را شامل می‌شود و راهبرد دوم منطقه‌ای است که تأثیر در اقتصاد محلی داشته باشد تا بتوانیم اعتماد جوامع محلی را جلب و در راستای توانمندسازی آن‌ها قدم برداریم.

کردی افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم و تأثیرگذار در اقتصاد محلی شیلات است که شرایط برای ارتقا آن فراهم است به همین منظور شهرک شیلاتی در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در پیکره‌های منطقه آزاد چابهار پیش‌بینی‌شده است که آماده اجرا بوده و می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش سرانه مصرف آبزیان و ارزش‌افزوده فرآورده‌های شیلاتی داشته باشد.

کردی همچنین به استفاده از فنّاوری در آبزی‌پروری اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری طرح افزایش تولید در واحد سطح (تولید فوق متراکم میگو) را ارائه داده تا پس طی مراحل قانونی اراضی در اختیار قرار بگیرد و در آینده‌ای نزدیک شاهد تولید میگو در منطقه آزادچابهار با حداکثر بهره وری، ایجاد اشتغال و ارزآوری خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان بیان داشت: تحقق منویات مقام رهبری در سال ۹۶ با طرح‌های شیلاتی سریع تر به نتیجه خواهد رسید.

حسینی مشاور رییس سازمان شیلات ایران در این جلسه، ضمن ارائه گزارشی از ظرفیتها و فعالیتهای شیلاتی، توضیحاتی در خصوص ذخایر کمتر برداشت شده بیان نموده و افزود: با توجه به نگاه ویژه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار به شکوفایی ظرفیتهای منطقه‌ای که به درستی شیلات را مهمترین ظرفیت منطقه با تاکید بر رشد و ارتقا جوامع محلی در نظر گرفته‌اند، سازمان منطقه آزاد چابهار نیز به مباحث شیلاتی ورود نموده است.

وی همچنین ایجاد شهرک شیلاتی که طرح آن توسط منطقه آزاد چابهار تهیه شده است را یکی از طرح‌های مهم و تأثیر گذار در سواحل مکران اعلام کرده و بیان داشت: موسسه حکمت نیز با توجه به توانمندی مالی و نیروهای حاذق می‌تواند در راه اندازی و بالفعل نمودن این شهرک کمک کند.

امتیاز به خبر :