بندر تجاری کیش محور فعال ارتباطی در سال 95

بندر تجاری جزیره کیش در طول سال 95 محل فعالیت های گسترده ای در زمینه حمل بار و مسافر بوده است.

به گزارش فرینا، در طول سال 95 از بندر کیش به میزان 177 هزار و 144 تن کالا از جمله کالای تجاری، لوازم حفاری، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، مواد سوختی و کالای متفرقه به بنادر داخلی و خارجی فرستاده شده است که از این میزان 172 هزار و 510 تن کالا به بنادر داخلی و 4 هزار و 634 تن کالا به بنادر خارجی صادر شده است.
در همین مدت به میزان یک میلیون و 207 هزار و 728 تن کالا از بنادر داخلی و 58 هزار و 322 تن کالا از بنادر خارجی به بندر جزیره کیش وارد شده است.
همچنین در طول سال 95 از سه بندر چارک، آفتاب و لنگه تعداد 223 هزار و 939 مسافر از طریق سفر دریایی به منطقه آزاد کیش ورود و تعداد 217 هزار و 94 نفر از بندر کیش خروج کردند.
در همین مدت نیز مجموع 98 هزار و 826 وسیله نقلیه از جمله انواع کامیون، ماشین آلات، خودرو سنگین و سواری به جزیره کیش ورود و تعداد 100 هزار و 53 وسیله نقلیه از بندر کیش خروج کردند.
در این مدت در مجموع تعداد 5 هزار و 406 شناور مسافران را به جزیره کیش منتقل و تعداد 5 هزار و 379 شناور از بندر کیش مسافران را به سایر بنادر داخلی جابجا کردند.
ارتقاء زیر ساخت های بندرگاهی در جزیره کیش از جمله اقداماتی است که در سه سال و نیم گذشته به عنوان یکی از عوامل موثر در توسعه اقتصادی جزیره مد نظر بوده است. تا چند سال گذشته با وجود ساخت اسکله دوازده هزار تنی، بدلیل عمق چهار متری حوضچه امکان پهلو گیری کشتی های بزرگ در بندر کیش میسر نبود که این امر روند صادرات و واردات و فعالیت های گسترده بازرگانی را با مشکل مواجه می ساخت. در سه سال گذشته با استفاده از بزرگترین لایروب کشور حوضچه بندرگاه کیش لایروبی شده و عمق این منطقه به منهای ده متر رسید تا شناورهای پانزده هزار تن نیز بتوانند در بندر کیش پهلو بگیرند.

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو